Jön az első kéthengeres Alfa
A kispolszki-hang nem csak a legkisebb Fiatok kiváltsága lesz: az ősz folyamán több típusban is megjelenik az olaszok 900-as turbómotorja.
Eddig csak a Fiat 500-as kapta meg az olcsón gyártható és takarékos kéthengerest, de azt már a bemutató idején sejteni lehetett, hogy a motor ereje nagyobb modellek mozgatásához is elegendő. A legújabb hírek szerint két újabb modell kapja meg az idén, a Fiat Punto Evóba a már ismert 85 lóerős változatot építik, míg az Alfa Romeo MiTo a legerősebb, 105 lóerős kéthengerest kapja meg. Azzal persze az olaszok is tisztában vannak, hogy a vicces berregés a vásárlók egy része számára elfogadhatatlan, így az azonos teljesítményszintű 1,4 literes négyhengeresek – a 77 és a 105 lóerős változat is – megmaradnak. A kéthengerest azoknak ajánlják, akiknek a hangulatnál fontosabb a takarékos működés, hisz a TwinAir fantázianevű motor már az 500-asban is hat deci megtakarítást hozott az 1,2 literes, és kilencet az 1,4 literes változat fogyasztásához képest száz kilométeren.
A kéthengeres erősebb változatai akár a Bravo számára is megfelelő teljesítményt nyújtanak, de a Fiat a motor darabos hangja és szokatlan karaktere miatt érthető módon óvatos. Joggal tartanak tőle, hogy számos vásárlót veszítenének, ha autóik alapváltozatait csak kéthengeres motorokkal kínálnák.