Olcsóbban sehol nem készülnek személyautók, mint Indiában, ezért furán hangzik, hogy a Tata Romániába hozná a gyártást. Mégsem mondanánk, hogy az ötlet képtelenség: lehet, hogy az indiaiaknak megéri az EU határain belülre költöztetni az összeszerelést.
Bár a Tata legnagyobb dobása az elmúlt években az alig félmillió forintos Nano kisautó volt, az ultraprimitív törpeautó Európában piacképtelen. Kulturálatlan és gyenge kéthengeres motorjával, az alapvető biztonsági előírásokat sem teljesítő karosszériájával a filléres négyajtós indiai specialitás marad – vagy az sem, hiszen a spontán kigyulladó példányok eléggé elvették a vásárlók kedvét -, exportra egy másik típust szánnak. A padlólemez ugyan marad a Nanóból megismert, de az ára jóval magasabb lesz, a becslések szerint úgy 1,2 millió forintért adják majd, plusz ÁFA, és minőségben is sokkal az indiai testvérmodell fölé lövik. A típus háromhengeres, legalább 60-65 lóerős benzinmotort kap, és olyan karosszériát, amely a törésteszteken is jó eredményt érhet el. Valószínűleg nagyon hasonlít majd a Tata Pixel tanulmányra, amelyet március elején mutattak be, és a Toyota iQ olcsóbb alternatívájának tűnik.
Ehhez az Európába szánt miniautóhoz kötődnek a romániai pletykák: ezek szerint a Tetarom III nevű ipari parkban létesítenének új gyártelepet az indiaiak, és ott szerelnék össze a Pixel szériaváltozatát. Egy ilyen lépés aligha érné meg a Tatának, ha csak a költségeket nézzük: Indiában még a szállítással együtt is olcsóbb a gyártás, mint Európában akár a legszegényebb vidékeken. Így a romániai gyártásnak csak akkor lenne értelme, ha az EU és India közti szabadkereskedelmi egyezmény mégsem köttetne meg – a tárgyalások már folynak, és 2012-re tervezik, hogy alá is írják – azaz a helyi gyártással a Tata ki tudná kijátszani az import-korlátozásokat.