Ha a Rolls-Royce Minit tuningol
Nem is olyan régen még a Mini volt az olcsó autó megtestesítője a brit autóiparban – a Rolls szakemberei bottal sem piszkálták volna. Azóta azonban nagyot fordult a világ: a Mini már nem olcsó, viszont BMW, ahogy a Rolls-Royce is, így lehetetlen bekövetkezett.
A végeredmény a Mini Goodwood névre hallgat, és a Rolls-Royce szakemberei elsősorban a belső terét vették kezelésbe. Az alap-Minit többször is érte olyan vád, hogy néhol olcsók a beltér anyagai – nos, ez itt biztosan nem igaz. Kiváló kézműves munkával előállított fa- és bőrfelületek jellemzik mindenütt. A hangulata ugyan egy kicsit ódivatú, de kétségtelen, hogy minőségben a maximumot nyújtja. Kívülről csupán az egyedi metálfekete fényezés mutatja, hogy különleges autót látunk, bár külön kívánságra szállítják az autót sötétkékben is.
Távolabbról szívómotoros Mini Coopernek nézhetnénk a gépet, mivel az orráról hiányzik a turbós S változat jellegzetes légbeömlője, de ez átverés. Elsősorban a stílus kedvéért használták a sima motorháztetőt, alatta viszont az S 184 lóerős, 1,6 literes turbómotorja dolgozik. Így a Goodwood igazán tüzes tud lenni, ha szükséges: 7 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t. Az alapváltozathoz manuális váltó jár, de extraként kínálnak hozzá automata váltót is.
A gyártás még odébb van, 2012 tavaszán kezdik forgalmazni a Rolls-Royce Minijét, és akkor is csupán ezret dobnak piacra, méghozzá igazán borsos áron: várhatóan 50 ezer font, azaz közel 15 millió forint lesz egy-egy példány ára.