Hatalmas kampányolás előzte meg az 1-es M BMW leleplezését: a németek az M3 gyorsaságával vetekedő autót ígértek, mely a legendás E30-as M3 hangulatából építkezik, csak sokkal kényelmesebb annál. A teljesítményadatok már papíron is finomak voltak (340 lóerő, 1500-4500 ford./percig rendelkezésre álló 500 newtonméteres nyomaték), a 4,9 másodperces 0-100 km/h-s sprint is okot adott a reményre. Azt azonban nem lehetett tudni, hogy éles bevetésen hogy muzsikál a legkisebb M.
Eddig. A német Sport Auto magazin kivitte a két autót, az 1-es M kupét és az M3-at a hockenheimi ringre, hogy ugyanolyan körülmények között mérhessék le tudásukat. Az eredmény meglepő volt: ha egy hajszállal is, de az 1-es széria nyert. Ezzel 1:14,1-es köridőre voltak képesek a tesztelők, míg az M3-mal nem sikerült 1:14,2 alá vinni stoppert.
A magazin rendszeresen visz ki sportkocsikat a legendás pályára. Érdekességképp: a Porsche Cayman S-sel mindössze 1 tizeddel tudtak jobbat menni, mint az 1-es M kupéval. Utóbbiban háromezer köbcentis, ikerturbós motor dolgozik.