Csak egy tanulmányautó, mondhatnánk, de ez már a második ebből a fajtából. Amit a Genfi Autószalonon Vision ConnectedDrive-ként mutattak be, közeli rokona ennek a dögös roadsternek. Reméljük, hamarosan testet ölt a szériaváltozat is – a legjobban annak örülnénk, ha ebből a tésztából gyúrnák a beígért Z2-est is.
Elegánsan, ahogy illik, saját múltjára kacsint vissza a BMW a 328 Hommage tanulmányautóval. A méltán híres 328-as 75. születésnapjára időzítették, amely a mai napig tartja a Mille Miglia átlagsebesség-rekordját. Igaz, az alapötlet megegyezik a Vision ConnectedDrive tanulmányautóval, azért felöltöztették a megfelelő stíluselemekkel, hogy rá lehessen fogni: a 328-ast ünnepli.
A felbiggyesztett bőrszíj, ami az eredetin a motorháztetőt rögzítette, inkább csak díszlet, de a mára óriási orrlyukká tágított, lelapított veséket megint függőlegesre húzni szép gondolat volt. Szintén vagány a napjainkra elfeledett, szimpla körlámpa, amire a régi idők emlékére talán nem szigszalagból, de ikszet ragasztottak a tervezők. A legsikkesebb mégis a felni dizájnja, ami az eredeti, két átmérővel lyuggatott tárcsát tökéletesen utánozza mai átiratban.
A szellemiség párhuzamát a gyáriak azzal hangsúlyozzák, hogy a harmincas években készült 328-asnál is a legkönnyebb korabeli anyagot, az alumíniumot használták pazarlóan, ennek mai megfelelője pedig a szénszálas műanyag, amit látványosan visel magán az Hommage: ennek köszönhetően alig nyolcszáz kilót nyom a kis roadster. Mást nem is árult el róla a BMW, csak azt, hogy egy háromliteres soros hathengerest rejtettek a hosszú motorháztető alá.
Lehet, hogy tényleg csak játszadoznak a dizájnerek ezzel a jól sikerült formával, de az egyöntetű üdvrivalgás hallatán lehet, hogy meggondolják majd a sorozatgyártást. Nem lepődnénk meg, ha egy tompított változattal hamarosan Z2-es kémfotókon találkoznánk.