A Corvette a kezdetektől teherautós méretű motorokkal készült. A legtöbb változatba egyszerű, nyomórudas, hengerenként kétszelepes V8-ast szereltek – kivéve a 80-as évek végi ZR1-est, amelybe a Lotus tervezett korszerűbb, 32 szelepes motort – az erőt pedig a nagy hengerűrtartalom biztosította. Most azonban változhat ez a gyakorlat, legalábbis erre utalnak a legfrissebb pletykák.
A 6,2 és 7 literes V8-asok helyett állítólag egy alig több mint háromliteres, nagy fordulatszámú nyolchengerest terveznek, amely két turbófeltöltőt is kap. Így nyilván változik a karakter – a megszokott bugyborékolást a Ferrarikéhoz hasonló, magasabb, simább géphang váltja – viszont a teljesítmény nagyságrendje nem változik: ez a motor is bő 400 lóerős lesz. A drasztikus váltástól természetesen kisebb átlagfogyasztást várnak, és azt, hogy az európai vásárlók számára vonzóbb legyen a következő generáció.
Egyelőre persze a GM-nél sem biztosak benne, hogy ezzel nem riasztják el a jelenlegi Corvette-vásárlókat, így elképzelhető, hogy lesz egy változat régimódi, bugyborékoló, nagy nyolchengeressel, és egy másik, kis fogyasztású, tízezret forgó kis V8-assal.