Összemegy a BMW 528-as
Egy darabig egyértelműek voltak a BMW típusjelzései: az első számjegy a sorozatot, a második kettő a motor méretét mutatta. Egy ideje azonban csalnak a motorral Münchenben: a két utolsó szám inkább afféle egyenérték-jelző. Az 528i eddig 3 literes, hathengeres szívómotorral készült, nem 2,8-assal, ahogy a jelzésből következne, amit rövidesen kétliteres négyhengeresre cserélnek.
A változtatás elvben gyengébb autót jelent: a hathengeres 258 lóerős volt, a négyhengeres turbómotor pedig 245 lovas. Ennek ellenére, talán a nyolcfokozatú automata váltónak és a motor nagyobb nyomatékának - a csúcsérték 310 helyett 350 Nm - köszönhetően az új változat jobban gyorsul. A korábbi 6,6 helyett 6,2 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t. Ugyanakkor a takarékos használatot is jobban támogatja, mint korábban: van benne stop-start rendszer, és a motor, a légkondicionáló illetve az ülésfűtés vezérlését is befolyásoló Eco üzemmód, így a gyáriak szerint mintegy 13%-kal fogyaszt kevesebbet, mint hathengeres elődje.
Az autógyárak sokáig a több mindig jobb elvét követve a hengerek számához kötötték a presztízst, most azonban inkább abban érdekeltek, hogy a vevőnek mindegy legyen, mi van a motorháztető alatt. Ha csak a tényeket nézzük, igazuk is van, de kíváncsiak vagyunk, hogy a közönség szó nélkül elfogadja-e a négyhengeres 5-ös BMW-t a sorhatos helyett.