Ha lassan is, de feltámadni látszik a hosszú távú versenyzés, miután a szabályok olcsóbb részvételt tesznek lehetővé: ha lassan is, de visszatérnek a kisebb-nagyobb gyári istállók, és úgy néz ki, hamarosan egy újabb jó nevű versenyzővel bővülhet a mezőny.
A Jaguar az 1980-as és 90-es évek fordulóján tarolt Le Mansban és a világ többi hosszú távú sportkocsiversenyén is, de a szakág háttérbe szorulásával visszavonult a versenyektől, és egy rövid F1-es próbálkozástól eltekintve, amelyhez leginkább csak a nevét adta, távol maradt a versenypályák világától. Most azonban, hogy az indiai Tata tulajdonában lényegében független gyártóként működik, újra felmerült, hogy a versenysikerek jót tennének a Jaguar eladásainak, így egy próbát megérne, hogy a márka visszatérjen Le Mansba, utolsó nagy sikerei színhelyére.
Az XK alapjaira eddig is építettek GT versenyautót, de most sokkal komolyabb gép fejlesztése kezdődhet: a leggyorsabb, LMP1-es kategóriában próbálkozna a Jaguar, ahol pillanatnyilag minden az Audi és a Peugeot harcáról szól. A két márkát nem is nagyon szorongatta meg a többi induló az utóbbi években, de ez nem is csoda: a többi LMP1-es versenygép leginkább bárki számára elérhető alkatrészekből készül, és nem áll mögöttük több száz fős gárda, amely egész szezonon át fejleszti és teszteli a technikát. A Jaguarnak azonban jóval komolyabbak a forrásai, mint a privát csapatoknak, így akár lehet is esélye a nagyokkal szemben.
Úgy tudjuk, a projektet a tulajdonos, az Tata is szívesen támogatja, ami ígéretes, hisz az indiai vállalatóriás, ha az autóiparban kishal is, más területeken a világ élmezőnyébe tartozik, azaz biztosíthatja az anyagi hátteret a Jaguar számára.