A közönség kedvence új bőrben
A népautót itt Európában kicsinek és olcsónak képzeljük, de vannak országok, ahol még mindig hatalmas, négyajtós szedánokkal jár a többség – például Észak-Amerikában. A Detroiti hármak minden erőfeszítése ellenére az Egyesült Államok kedvenc személyautója japán: a Toyota Camryt évtizedek óta még csak megközelíteni sem sikerült.
Népszerűségének megfelelően a Toyota gyakran cseréli a Camryt: a legutóbbi változat 2006-ban mutatkozott be, így már épp ideje volt egy újabb váltásnak. Az alapokon ugyan keveset módosítottak – maradt a tengelytáv, a motorokon is épp csak finomítottak – viszont teljesen átszabták a karosszériát. A Camry valamivel élesebb, szögletesebb lett, bár megőrizte jellegzetes jellegtelenségét: olyan, mintha egy hatalmas Corolla volna, persze valamivel korszerűbb vonalvezetéssel. Így a vásárlók valami újat kapnak, amely mégis ismerős lehet a számukra.
Az amerikai ízlésnek megfelelően a Camry nagy benzinmotorokkal készül, az alap egy 2,5 literes, 180 lóerős négyhengeres, a csúcsváltozatba pedig 3,5 literes, 272 lóerős V6-os kerül, természetesen mindkettő automata váltóval. Szintén meglehetősen népszerű lett a hibrid változat – ilyenből néhány Magyarországon is fut néhány – így ebből is elkészítették a következő generációt, amelyet együttesen hajt egy 158 lóerős, 2,5 literes négyhengeres benzinmotor és egy 143 lóerős villanymotor. Így a nagydarab szedán akár 7,6 másodperc alatt elérheti a százas tempót, miközben a fogyasztása 5,5 liter városban, és 6 liter országúton, 100 kilométeren.
A Camry elsősorban megbízhatósága és kedvező ára miatt lett az amerikaiak kedvence, de persze a felszereltsége sem hagyhat kívánnivalót maga után. Így kerül bele fedélzeti szórakoztató és információs rendszer, JBL audiorendszer, navigáció és persze Bluetooth, illetve USB kapcsolódási lehetőség is. Az alapmodell ára ehhez képest elképesztően alacsony: 21 995 dollárt, azaz 4,16 millió forintot kérnek érte, azaz nem többet, mint itthon a legtöbb családi kompaktért.