Az űrkomp-Civic érdekes fordulat volt a kompakt Hondák történetében: kétségtelenül a legérdekesebb megjelenésű, de egyben ez is kapta a legtöbb kritikát. Megbízhatóságban, dinamikában, működési kultúrában alulmúlta az elődeit – talán ezért is vezetik be ekkora felhajtással az utódot, ahol mindezeket a hibákat állítólag sikerült már kijavítani.
Az azonban már túlzásnak tűnhet, hogy a kémfotók, majd az álcázott prototípusok gyári fotói után most, két héttel a premier előtt mutatnak egy részletfotót az autó hátuljáról. Megcsodálhatjuk a háromszögletű hátsó lámpákat és a pótféklámpával kettéosztott hátsó ablakot, de a legnagyobb tanúsága a fotónak az, hogy az űrkomp-karakter nyilvánvalóan marad. Ez nem feltétlenül baj, hiszen a leköszönő Civicben talán a formája volt a legjobb dolog. Az is látszik persze, hogy sok minden változik – például a hátsó kerék körüli részen jól látszanak az új szélesítések.
A Hondánál nagyon magabiztosan nyilatkoznak az új modellről: két generációnyi előrelépésről és kivételesen alacsony zajszintű belső térről beszélnek, de hogy mindebben mennyi az igazság, az csak a frankfurti premier után derül ki.