AR1, sellő a sportkocsik közt
Gordon Murray egykor igazi csodákat tervezett: bajnok F1-es gépeket, az első utcai McLarent és az utánozhatatlan LCC Rocketet, de úgy néz ki, mostanság ő is követi az öko-divatot, és egykori munkái karikatúrájához is a nevét adja.
A T.25 és a T.27, a két városi csöppség a maga módján még érdekes: hatalmas mérnöki kihívás lehetett elkészíteni a tökéletes városi járművet. A T.32 kódjelű gépben azonban nincs sok eredetiség, sőt, épp az hiányzik, amitől egy sportkocsi sportkocsi lesz. A Teewave AR1-et bérmunkában fejlesztette Murray tervezőcége a Toray nevű cég megbízásából. A műanyag-specialista készítette az autó karosszériáját, amely egy kissé eltolt arányú Lotus Elise-re emlékeztet.
A kétüléses roadsterbe elektromos hajtás került, amitől még lehetne akár gyors is, de nem az. A villanymotorja ugyanis csupán 65 lóerős, viszont a 240 kilogrammos akkukkal együtt a gép 850 kilogrammot nyom, azaz jó szívvel már ultrakönnyűnek sem nevezhető. Ez meg is látszik a dinamikáján: 11,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 146 km/h, azaz épp a lendületes haladás képessége hiányzik, amitől egy sportkocsi vágyat gerjeszt. Harminc-negyven lóerővel több már épp elég lenne, hogy a könnyű gép alkalmas legyen némi élményautózásra, vagy választhattak volna praktikusabb karosszériaformát, és senki nem keresné a plusz lovakat.
Az AR1 egyelőre persze csak tanulmány, amely kísérleti célokat szolgál – gyártani egyszerűen túl drága lenne – de kevéssé valószínű, hogy ezzel a hajtással bárki követelné, hogy sorozatban gyártsák.