Jövő májusban, amikor a Kia Optima Hybrid az ígéret szerint megérkezik Magyarországra, jó eséllyel magányosan, valódi vetélytárs nélkül kell majd szomorkodnia. Ekkora hibird limuzint ebben az árkategóriában ugyanis egyelőre senki nem forgalmaz nálunk.
Az Optimát Amerikában már olyan régóta forgalmazzák, és annyi pletykát hallottunk már arról, mikor érkezik hozzánk, hogy kétkedve fogadtuk a meghívást a Kia flottarendezvényére, ahol megmutatták a Frankfurti Autószalonon is szereplő hibrid változatot. De valóban itt volt, bár csak olyan rövid időre, hogy amint kiszálltam a párszáz méteres tesztút után, már álltak is fel vele a trélerre.
A kipróbált Optima Hybrid forradalmi újításokkal ugyan nem sokkol, de maga a tény, hogy már Koreában is össze tudnak rakni egy piacképes benzin-elektromos hajtásláncot, intő jel lehet a konkurenciának. Ráadásul nem bevásárolt elemekből legózták össze, hanem a motortól a csomagtartóba dugott lítium-polimer akkuig saját fejlesztésnek mondják a technikát.
Mivel a bemutatott Optima egy amerikai sorozatgyártmány volt, az ott árult 2,4-es benzinmotor volt befogva a hatfokozatú automata váltó elé. Hozzánk jövőre egy kétliteres benzineshez illesztik ugyanezt a rendszert, amely érdekessége, hogy a 30 kW-os villanymotor előtt egy többtárcsás, olajban forgó kuplung helyettesíti a hagyományos automatáknál megszokott hidrodinamikus nyomatékváltót, hasonlóan mint a hibrid Audi Q5-nél.
A nagy négyhengeressel 203 lóerős összteljesítményt tud leadni a rendszer, de ehhez még a benzinmotorhoz hosszbordás ékszíjjal kapcsolódó, 6 kW-os generátor-indítómotor is besegít. Hogy a kisebb kétliteressel mit fog tudni, egyelőre nem árulták el a kiások.
Ebben a felállásban mindenesetre jól mozog a közel 1,6 tonnás batár, jóval vehemensebben indul meg, mint a teljesen más elv szerint működő Prius. Mivel itt egy rendes hatfokozatú automata váltó teszi a dolgát, kevésbé szintetikus a vezetési élmény, bár a hangszigetelést olyan pazarul oldották meg, hogy menet közben csak a tájékoztató diagramról lehet teljes bizonyossággal megmondani, beindította-e már a benzinest.
A színes kis rajzokból viszont bőséges a választék: a központi kijelzőn négy ábra közül is választhatunk, amelyek valamilyen módon mind a hibrid hajtással kapcsolatosak. A kedvencem a glóbuszt ábrázolja a benzines és a villanymotor között, bár az nem teljesen világos, hogy az energiaáramláshoz hogyan kapcsolódik a Föld. Akit ez zavar, átkapcsolhat az autó oldalnézetére, és nézheti, hogyan suhan el a digitalizált Optima a fák előtt.
Ha sikerül elszakadnunk az Optima hibridségétől, olyan tágas autóban találjuk magunkat, amihez talán csak a Skoda Superb hasonlítható, de ez a fullextrás változat anyagválasztásban messze felülmúlja a Mladá Boleslav-i konkurenst. Ha a fapados kivitel csak fele ennyire lesz szépen kidolgozva, jó eséllyel letaszíthatja a trónról a púpos csehet, de még a Mondeót is megszorongathatja. Egyedül a hintósan lágy rugózás és a hátsó ülésen zavaróan hangos gördülési zaj tűnt fel negatívumként, de ebből az elsőt minden bizonnyal még át fogják hangolni az európai ízléshez.
Az Optima természetesen nem csak hibridként jön, hanem egy 1,7-es dízellel és egy kétliteres benzinessel is, amelyeket jövő év márciusára ígérnek. Feltehetően ezek lesznek az eladható változatok nálunk, mivel ha az amerikai árakból indulunk ki, a benzin-elektromos változat jó huszonöt százalékkal lesz drágább. Ezt a becsült 6-7 literes fogyasztásával még a négyszáz forintos benzin mellett is nehéz lesz kompenzálnia.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

