Formás bálna, de van esélye?
Bizonyos értelemben csalódás a Cadillac új csúcsmodellje, amely egyszerre két régebbi típust vált fel a paletta csúcsán. Nincs belőle nyolchengeres, és ez is elöl kapar – ezektől eltekintve azonban egész ígéretes.
A General Motros pénzügyi vergődése a Cadillac márkát is megviselte: kevés pénz jutott fejlesztésre, így csak a legtöbb haszonnal kecsegtető modelleket újították fel – a CTS-t és az SRX-et – a nagyobb modellek viszont reménytelenül elöregedtek. A DTS még egy korábbi korszak maradéka, amikor minden Cadillac nehézkes, konzervatív vonalvezetésű, fronthajtású gép volt. A hátsókerék-hajtású STS ennyire azért nem volt avétos, de a felpumpált CTS vonalai sem hatottak már frissnek.
Mindkét modell megérett a felváltásra, ezért készült el az XTS, az új óriás-Cadillac. A formája kellemes: tovább viszi a CTS-nél megkezdett stílust, kicsit tovább lágyítva a Cadillac korábbi, szögletes stílusát, de harmonikus látvány, és van benne annyi egyéniség, hogy felismerhető legyen, szemben a leköszönő STS-sel. A képek alapján ugyan nem teljesen egyértelmű, de az XTS valódi óriás, a hossza 5,131 méter, a szélessége 1,851 méter, a magassága 1,501 méter, a tengelytávja pedig 2,837 méter. Ez utóbbi paraméternek köszönhető, hogy az autó több mint egy méteres lábteret kínál, és 509 literes csomagtartót.
Korábban nem volt egyértelmű, hogy az XTS-t miféle műszaki alapokra építik, de most úgy tűnik, hogy az új típus is keresztben álló motoros, és alapesetben fronthajtású lesz. Ez akár a presztízs rovására is mehetne, és ezt nyilván érezték is a Cadillacnél, ezért a kezdetektől összkerék-hajtással kínálják majd a drágább kiviteleket. A másik szokatlan húzás egy ekkora jármű esetében, hogy csak egyféle motorral kínálják, legalábbis kezdetben, és ez sem a cégnél elérhető legerősebb gépek egyike. A testes luxusautó mozgatását egy kb. 300 lóerős, 3,6 literes V6-osra bízzák, amelyhez hatfokozatú, kézzel is kapcsolható sebességváltó kapcsolódik. Ez a konkurenciánál csak a belépőszint, a Cadillacnél azonban úgy gondolkoztak, hogy a kisebb motorral jobb fogyasztás érhető el, a hathengeres teljesítménye pedig épp elég lesz a csúcsmodell tempós mozgatásához.
Észak-Amerikában 2012 tavaszától lesz kapható az XTS, de ez csak az első lépés: úgy hallani, a GM Európában és Kínában is megpróbálja majd piacra dobni a típust, annak ellenére, hogy a kategóriát nyomasztóan uralja a három német luxusautó-márka.