Eddig a kisebb kínai autógyártók halálra ítélt próbálkozásainak lehettünk tanúi Európában, de a Geely már felkészülten érkezik, hogy helyet csináljon magának.
Az első akadályt, az EuroNCAP töréstesztet négy csillagos eredménnyel ugrotta meg az Emgrand EC7, a Geely belépőmodellje Európába. 2012-ben pedig már a forgalmazás is megindulhat, elsőként Nagy-Britanniában. A helyszínválasztás nem véletlen. A Geelynek van érdekeltsége Angliában – a Manganese Bronze, a London taxik gyártója egy ideje már a kínaiaké – és a britek híresen toleránsak az új márkákkal: a maláj Proton is egész kelendő a szigetországban, pedig nem épp kiemelkedő minőségéről híres.
Egyelőre csak annyit árultak el, hogy az EC7 2012 második felétől lesz kapható mintegy 40 kereskedőnél a szigetországban, és a választékot később bővítik teljessé. „Számos modellünk van, amely megfelel az európai szabályoknak és elvárásoknak, és olyan gyorsan szeretnénk bővíteni a kínálatot, ahogy lehet. Ez évente legalább egy új modellt jelent a következő négy-öt esztendőben.” – mondta a cég európai piacfejlesztési igazgatója, Matthew Cheyne. Az árakról egyelőre nem beszélnek, de kiszivárgott információk szerint az EC7 alapkivitele 10 ezer font – mintegy 3,5 millió forint – körüli áron érkezhet. Így ha az autók minősége megfelelő lesz, akkor nem csak a maláj, de a koreai és európai tömegmodellekre is veszélyt jelenthet. Egyes feltételezések szerint akár a Skoda, a Hyundai, a Chevrolet és a Seat kompakt modelljeire is veszélyes lehet az EC7. A Geely modelljének egyetlen hátránya van a konkurenciával szemben: egyelőre csak 1,5 vagy 1,8 literes benzinmotorral készül, dízel viszont nincs a választékban.
A kínaiak első problémája persze a vásárlók bizalmatlanságának legyőzése lesz, ami biztosan nem megy majd könnyen, így egy-két év még akkor is biztosan kell majd az első eladási sikerek eléréséig, ha az EC7 és a később megjelenő Geely modellek minőségével és megbízhatóságával nem lesz probléma.