Az elmúlt 12 hónap során 1,6 milliárd dollárnak megfelelő veszteség keletkezett a General Motors európai leányvállalatánál, miközben a szomszédvár, a Volkswagen csoport vaskosan nyereséges. Erre már a GM vezetése sem mondhat mást, mint hogy kudarcot vallottak.
Az Opel a pénzügyi világválság idején majdnem kikerült a General Motors irányítása alól, és sokan úgy vélik, jobb lett volna a cégnek, ha valóban önállósul. Azok, akik ezt hangoztatták, most mondhatják, hogy „lám, mi megmondtuk”, de ennél azért jóval komplikáltabb a helyzet. Az Opel olyan cég, amelynek a fejlesztései nélkül az egész GM birodalom összeomlana, épp ezért nem hagyták, hogy más tegye rá a kezét. A cég modelljei minőségben is sokat javultak, és az eladások is növekedtek a válságot követően. Ennek ellenére az utolsó negyedév ismét 300 millió dollár veszteséget hozott, ami nem tartható hosszú távon. Így alapos átszervezésre lesz szükség, méghozzá sokkal intenzívebbre, mint ami eddig folyt az Opelnél. A hogyanokat azonban még nem sikerült megtalálni.
Egyes vélemények szerint a GM legnagyobb hibája, hogy Európában is bevezette a Chevrolet márkát, amely lendületesen növekszik, és felzabálja az Opel eladásait. A gyár szóvivője szerint azonban ugyanúgy lehetne sikeres a két márka egymás mellett, mint a Volkswagen és a Skoda. A cél tehát adott, a kérdés már csak az, hogy mikor, és milyen eszközök bevetésével tudják az Opel működését legalább nullszaldóssá tenni.