A lengyel FSO közel egy évtizedes vergődés után tavaly adta be végleg a kulcsot, miután leállították a Chevrolet Aveo bérgyártását. A munkásokat elbocsátották, de a szerszámok maradtak, és úgy néz ki, most új érdeklődő bukkant fel a láthatáron.
A nagy autógyáraknak persze továbbra sem kell a 60 éves varsói üzem, amelyet eddig az ukrán UkrAvto működtetett, de az egyik legnagyobb bérgyártás-specialista, a Magna, amely a válság idején majdnem rátette a kezét az Opelre is, talán lát benne fantáziát. A pletykák szerint a Magna a Nissan számára gyártana egy típust, és erre a célra nézte ki a lengyel gyárat, ahol rendelkezésre állnak a szerszámok, és alighanem a tavaly februárban elbocsátott közel 1700 szakképzett alkalmazott nagy részét is vissza lehetne hívni.
Talán ez az utolsó lehetőség az üzem számára, hiszen az egy éve álló gyártósorok karbantartása sem éri meg a végtelenségig, így korszerű, gyártható termék nélkül előbb-utóbb a teljes felszámolás maradna az egyetlen lehetőség. Az FSO-t annak idején a Daewoo vette meg a lengyel államtól, de a koreai cég csődje után a General Motors már nem vette át – helyette évekig a Daewoo elavult típusait gyártották, mielőtt az Aveo gyártása be nem indult. Jelenleg mindössze 80 alkalmazottja van az üzemnek, akik csupán alapvető karbantartási feladatokat látnak el.