Manapság nagy divat a nagy és erős motorokat kisebb, feltöltős gépekre cserélni, de az Audi házi tuningrészlegénél inkább nem kockáztattak. Ez a filozófia érthető is: aki spórolni akar, ne az RS4-est vegye.
A BMW már beharangozta, hogy a következő M3-asba hathengeres turbómotor kerül, az M5-ösben pedig már le is cserélték a nagy fordulatszámú V10-est egy duplaturbós V8-asra. Ez azonban inkább behódolás az aktuális divatnak, mint értelmes lépés. Egy 400 lóerő feletti benzines sportmotor soha nem lesz takarékos vagy környezetbarát, ha kihasználják a lehetőségeit, a feltöltés előnye csak annyi, hogy csigatempóban, ahogy a gyakorlatban soha nem használják az ilyen autókat, kisebb fogyasztást hozhat. Az Audi őszintébben áll a dologhoz: az RS4-es motorját nem cserélték le, ugyanaz a 4,2 literes V8-as került az orrába, mint az elődjéébe, csak a teljesítményét emelték 450 lóerőre. A négykerék-hajtással és a hétfokozatú dupla kuplungos váltóval mindez 4,7 másodperces gyorsulási időre elég 100 km/h-ra. Ahogy manapság szokás, az RS4 is elérhető lesz 250 km/h-ra, vagy 280-ra korlátozott végsebességgel.
Az Audi egyelőre csak kombi, pontosabban Avant karosszériával mutatta meg az RS4-est, de így is látszik, hogy hogyan próbálják feldobni az A4 kissé sablonos vonalait. Szélesített sárvédőíveket, nagy első légbeömlőket, diffúzoros hátsó lökhárítót és külön a típushoz fejlesztett, 19 hüvelykes, tízküllős felniket készítettek az autóhoz. Mind a négy keréken azonos méretű, német módi szerint igazán széles és peres gumiabroncsot használnak, 265/35-ös méretben.
A poént ugyan már most lelőtte az Audi, de az RS4 Avant csak az ősz folyamán lesz elérhető. Az autó ára Németországban 76 600 euró, azaz átszámítva úgy 22 millió forint lesz.