Álljon itt egy kis egyveleg mindenből, amit külön már be is mutattunk a híreink között, és azokból az érdekességekből, melyek nem érdemelnek pár sornál többet.
A Subaru standjáról mindent elmond, hogy a legérdekesebb dolog az új, lépcsőshátú Impreza WRX STi volt. Úgy látszik, belátták, hogy ez a púposforma, ötajtós STi nem az igazi. És igazuk volt. Ahogy annak a több tízezer Impreza-fanatikusnak is, akik kikövetelték maguknak a szedánt. Sokkal jobban néz ki, arányosabb, a négykipufogós fenék agresszív és erőt sejtető. Végre!
Az Irmscher standján botlottunk bele a Genfi Autószalon legnagyobb hülyeségébe. Mert az egy dolog, hogy nekiáll faragni egy dízel Peugeot Partnert – elvégre mindenki követhet el hibákat –, de az, hogy a dupla ággyal és Westfalia-tetővel ellátott kreatúrának a Városi Kempingező nevet adja...
Értetlenül néztünk össze az olasz kollégával: ki a franc akar egy városban kempingezni? Nem tudtuk megfejteni, de ha netán ön szívesen főzné kempingfőzőn a löncshúst, vagy melegítené a sóletet a Hősök terén, akkor tudja, hogy a városi kempingezők célcsoportját már ki is szolgálták: az Irmschernél lehet leadni a rendeléseket.
Gyorsan gyógyítanunk kellett magunkat valami széppel, ezért megnéztük a Lamborghini-standon a kétüléses, brokátvörös Aventador J tanulmányt. Eszementül néz ki, és valószínűleg úgy is megy, reméljük, meg merik lépni a szériagyártást, az őrült ötletek adják az autóipar színét, kell ez nekünk, most!
Innen átsétáltunk a rokon Porsche-standra, hogy megnézzük az új Boxstert, de csak egy – a kifutó modellhez nagyon hasonlót – találtunk. Útközben belebotlottunk Sir Jackie Stewartba, aki éppen a Bentley szuper-VIP vendége volt, de a borzalmas SUV-tól ő is inkább az Audi VIP lounge-ba menekült. Eléggé megöregedett, de nem kezdett el hisztizni, mint egy Való Világ-celeb, amikor megállítottam és kértem tőle egy autogramot. Nagynak születni kell.
Az új Boxster karosszériája – bármilyen meglepő – minden ponton eltér az előzőtől. Merevebb, erősebb és tágasabb lett (hatvan millimétert nőtt a tengelytáv, negyvenet az első nyomtáv, tizennyolcat a hátsó), valamint megkapta a standard Porsche-középkonzolt, start-stop és fékenergia-rekuperáló rendszert. A mezei Boxster 2,7 literes, hathengeres bokszermotorja már 265 lóerős, a nagyobbik, 3,4 literes pedig 315 a Boxster S-ben. Előbbivel 264 km/órás végsebességet és 5,7 másodperces százas sprintet tud, míg utóbbival 279 km/óra a maximum és kerek öt másodperc a 0-100.
Meg szerettük volna nézi közelebbről a Pagani Huayrát is, de a lehetetlen nevű szupersport-autó körül annyian tolongtak, hogy nem láttunk semmit. Jellemzően mindenkit az érdekelt, meddig van skálázva a sebességmérő. Azért a nyitott motorháztető mellett volt annyi helyünk, hogy megörökítsük a gyönyörű, V12-es AMG-motort.
Ha már a szépnél tartunk, mindenképpen meg kell említeni az új Ferrari F12 Berlinettát is, amelyet a Pininfarina standján teljes nyugalommal fotózhattunk körbe, míg ugyanezt az autót a Ferrarinál ellepték és szinte beköpték a legyek. Pedig csak annyi volt a különbség köztük, hogy amaz piros volt, nem fekete. Mondanunk sem kell, hogy az autó egyszerűen pazar, igazi orrmotoros Ferrari-forma, ahogy az a nagy könyvben meg van írva.
Hopp, egy kép erejéig örökítsük meg az AC standját, bizonyítékául annak, hogy még léteznek és alkotnak. És ez jó hír, hiszen azt jelenti, hogy nem veszett még el az utolsó, klasszikus brit roadster.