Renault, a sok ipari kém miért köszön?

2012.03.19. 16:57

A kínai autógyárak már jegyeznek néhány arcátlan másolatot, de a Greenwheel J0 nevű újdonság minden eddigin messze túltesz. Szinte meg sem jelent a Renault Zoe, már be is mutatták a kínai másolatot, amelyet alig lehet megkülönböztetni az eredetitől.

Azonosak a méretek, de még a legtöbb részlet is, a kínaiak csak az autó jelvényét cserélték le, és a lámpák formáján egyszerűsítettek egy keveset. Azt nem tudjuk, hogy a Greenwheel autója is hasonló elektromos hajtásrendszert tartalmaz-e, mint a Zoe, de egyáltalán nem kizárt, hogy a kínaiak azt is lemásolták. Ez annál is inkább lehetséges, mivel az elektromos hajtáshoz szükséges komponensek nagy része Kínában is elérhető, sőt, a méregdrága akkumulátorokat jóval olcsóbban szerezhetik be, mint a franciák.

A Renault hivatalosan nem reagált még a J0 gyártásának tervére, de sokkal többet nem igazán tehetnek, mint hogy Európában betiltatják a típus forgalmazását. Kínában viszont esélyük sincs, legalábbis abból kiindulva, hogy az ottani bíróság még nem marasztalt el egyetlen gyártót sem a nagy nemzetközi gyártók termékeinek lemásolásáért. Viszont most már sejthető, hogy mi volt a tavalyi kémbotrány alapján.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.