A Jaguar is összeáll a kínaiakkal
Úgy tűnt, ma már szinte képtelenség bejutni a kínai autópiacra, de úgy tűnik, nem mindenkire vonatkoznak a korlátozások. A Jaguar és a Land Rover talált magának partnert a helyi gyártáshoz, nem is akármilyet: az állami tulajdonú Cheryvel kötöttek megállapodást.
A kínai kormányzat ugyan egyre inkább a hazai autógyárak támogatására koncentrál, de úgy tűnik, a Jaguar és a Land Rover még átcsúszott a záródó kapun. A két márka modelljeit eddig csak importálták Kínába, igen magas adókkal terhelve, de – talán a hong-kongi brit uralom alatt szerzett hírnév miatt – így is bíztató mennyiséget adtak el belőlük. Így döntöttek a kínai gyártás beindítása mellett, amelyhez a kötelező kínai partner is megvan már. A Chery Kína egyik legnagyobb autógyártója, amellyel 2,8 milliárd dollárból új vegyesvállalatot hoznak létre a Jaguarok és Land Roverek előállítására.
A Jaguar célja természetesen az, hogy Kínában számottevő tényezővé nőjön a luxusautók piacán, de ez egyáltalán nem lesz egyszerű. A cég későn érkezett, és a nemzetközi konkurensek közül a legtöbb sokkal erősebb helyzetben van. Különösen az Audi és a Buick márkákat lesz nehéz megközelíteni, de a BMW, a Mercedes és a Volvo is erősebb pozícióban van Kínában, mint a Jaguar és a Land Rover.