A Maseratinál készül az Alfa sportkocsi
Az Alfa Romeo sportosságáról szóló legenda túl régi, hogy csak úgy elhaljon, de a cég kínálatában már rég nem fordult elő valódi sportkocsi. Ezen szeretne változtatni a Fiat csoport a közeli jövőben, a 4C modell bemutatásával.
A 4C lesz évtizedek óta az első megfizethető Alfa Romeo sportkocsi. Ha a fronthajtású kupékat nem számoljuk ide, 19 éve, a klasszikus Spyder sorozat gyártásának leállítása óta nem készítettek ilyet. Persze a középmotoros gép sem lehet kifejezetten olcsó – már csak azért sem, mert a gyártást Modenában, a Maseratinál végzik majd – de még mindig sokkal elérhetőbbnek ígérkezik, mint a limitált példányszámban gyártott 8C, amely műszakilag leginkább a Ferrari Californiára emlékeztet. Az új modellbe 1,8 literes turbómotor kerül a hátsó tengely elé, így durván 200 lóerő jut majd a gép 850 kilogrammos tömegére.
A koncepciójában leginkább a Lotus Elise-re emlékeztető gépért várhatóan 50 ezer eurót – átszámítva úgy 15 millió forintot – kérnek majd, és éves szinten mintegy 2500 példány legyártását tervezik. Az Alfa persze aligha nyer a könnyű sportkocsin – sőt, valószínűbb, hogy némi veszteséget hoz majd a típus – viszont szükség van egy ilyen modellre, hogy az Alfa Romeo hiteles maradjon a Fiat csoport sportos márkájaként.