Az Audi sportkocsija meglehetősen sikeresnek bizonyult eddig is, de úgy hallani, az idén felszámolják az egyik legfontosabb hiányosságát, a dupla kuplungos váltó hiányát is.
Az R8 az idén alapos felújításon esik át, ha igazak a hírek. A lényeg persze változatlan marad – hisz a középmotoros kétüléses alapvetően sikeresnek bizonyult – de a modellfrissítéskor szokásos módosításokon túl egy meglehetősen költséges változtatást is beiktatnak. A jelenleg kapható R8-ast még úgy tervezték, hogy hatfokozatú manuális, vagy robotizált, szekvenciális váltó fogadására legyen alkalmas. Most azonban úgy tűnik, a piac is igényelne egy dupla kuplungos automata kivitelt – főleg Észak-Amerikában hiányzik egy sportos automata a kínálatból – de ehhez az autó hátsó részét alaposan át kell dolgozni. Ahhoz, hogy helyet csináljanak a nagyobb, hétsebességes automatának, át kell tervezni a teljes hátsó futóművet, valamint a vázszerkezet hátsó részét.
Ha minden igaz, a váltó környéke mellett a V10-es motorból is erősebbet kap az R8-as, a belépőmodell V8-as motorját viszont nem bántják. Az Audi sportkocsiján végrehajtott fejlesztések egy része várhatóan a Lamborghini Gallardo következő generációjában is felbukkan majd, hisz a két típus azonos műszaki alapokra épül, és ha minden igaz, ez így is marad legalább az évtized közepéig.