Az amerikai NHTSA is elkezdte már vizsgálni azokat a reklamációkat, amelyek szerint a Bangle-féle 7-es számos esetben egyszerűen elgurult, pedig a tulajdonosa úgy vélte, a váltó már parkoló állásba került. Az eseteket még vizsgálják, de csak Észak-Amerikában 121 ezer autót érinthet az ügy, ha bebizonyosodik, hogy konstrukciós hibáról, és nem felhasználói figyelmetlenségről van szó.
Az érintett, 2002 és 2008 között gyártott autók mindegyikét automata váltóval készítették, elektronikus váltókarral és gombos indítással. Ez a rendszer a motor leállításakor általában magátó parkolóállásba kapcsolja a váltót, de úgy tűnik, nem minden esetben. Ezt a BMW is elismerte, a vizsgálatok pedig azt mutatják, hogy az 50 bejelentett esetből 16 esetben balesetet okozott az autó elgurulása, és ebből öt esetben személyi sérülés lett a következmény.
Az amerikai hatóságok egyelőre tovább vizsgálják a jelenséget, hogy megállapítsák, mi állhat a probléma hátterében. Ha kiderül, hogy konstrukciós hibáról van szó, a következő lépés a visszahívás elrendelése lesz.