Nagyon változó, hogy mennyire jó üzlet Európából autókat vinni az Egyesült Államokba: a valutaváltásból eredő bizonytalanságot még a luxusautó-gyártók is szívesen elkerülik, pedig az ő modelljeiken jóval nagyobb haszon keletkezik, mint a tömeggyártmányokon.
Az Audi épp ezért döntött úgy, hogy saját üzemet épít Észak-Amerikában, ahol a környék legnépszerűbb modelljei készülhetnek. Mostanra az is biztossá vált, hogy a BMW-vel és a Mercedesszel szemben, amelyek az Egyesült Államokban létesítettek bázist, az Audi inkább Mexikóban telepszik meg, ahol olcsóbb munkaerővel dolgoztathat, így hamarabb térülhet meg a befektetés. A döntés érthető, hiszen az Audi anyavállalatának, a Volkswagennek hatalmas üzeme van Pueblában, amelyhez kiterjedt beszállítói hálózat tartozik. Így az Audi kevesebb erőfeszítéssel vetheti meg a lábát a Latin-Amerikai országban, mintha az Egyesült Államokban próbálkozna.
Az Audi tavaly rekordot döntött az Egyesült Államokban – 117 ezer autót értékesítettek – de még bőven van lehetőségük a növekedésre, különösen ha az amerikai gyár is megkezdi a termelést 2016-ban. A tervek szerint a Q5, és talán a Q7 készül majd Mexikóban, illetve Ducati motorkerékpárokat is gyártanak majd ugyanitt.