Hamar leváltják a hétköznapi Ferrarit
Bár a Ferrari korábban nem gyors modellváltásairól volt híres, mintha mostanra változna a kép. A 2008-ban bemutatott California mára a legrégebbi modell lett a négytagú kínálatban, és úgy néz ki, ezt is leváltják egy éven belül.
Úgy hallani, az alapvető elrendezés – az orrba épített V8-as motor, a 2+2 személyes utastér és az összecsukható keménytető – marad, de lesz néhány lényeges változás. Az egyik az új formaterv, amely az F12-eséhez hasonlóan egyszerűbb karakterű lesz, több múltidéző részlettel. A másik, hogy állítólag itt alkalmazzák majd először a Ferrari környezetbarát hajtásláncát. Egy viszonylag kis hengerűrtartalmú, turbós V8-ast kombinálnak a Formula 1-ben már alkalmazott elektromos KERS rendszerrel. Ezzel a kombinációval elérhető, hogy az autó ugyanolyan spontán módon reagáljon a gázpedált taposó láb mozdulataira, mint a korábbi szívómotorok, mégis drasztikusan csökkenjen a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás. A 600 lóerő körüli teljesítmény már csak hab lesz a tortán.
Bár eleinte sokan kételkedtek benne, a California sokat segített abban, hogy a Ferrari növelje eladásait, és ezzel a nyereségét. A siker titka alighanem az, hogy a legkisebb orrmotoros modell élvezetes sportkocsi, ugyanakkor a hétköznapokban sokkal használhatóbbnak tűnik a márka bármely más autójánál.