D-R: a legkisebb valódi sportkocsi
A Daihatsu nem először próbálkozik a mini-sportkocsi témával. Korábban Európába is elhozták a Copent, amely leginkább talán egy kicsinyített Audi TT-re emlékeztetett, és úgy tűnik, most már az utódon dolgoznak, amely sokkal markánsabb karakternek tűnik.
A D-R nevű apró roadster egyelőre csak tanulmány, de annak elég látványos. Hatalmas trapéz-forma hűtőmaszkjával, sarkára állított háromszög lámpáival és meredeken emelkedő övvonalával akár egy nagyobb sportkocsit is feldobhattak volna, csakhogy ez a gép még az MX-5-ös Mazdánál is sokkal rövidebb és keskenyebb. Az arányai ennek megfelelően egy kicsit gyerekjáték-jellegűek, de valószínűnek tartjuk, hogy ha netán gyártásba küldenék, akadnának rajongói szép számmal – különösen Japánban, ahol az ilyen kisméretű autók elterjedtek és elfogadottak.
Az apró sportkocsi egyik érdekessége, hogy nem a megszokott technikát építették bele: az orrába egy kéthengeres, 600 köbcentis motort építenek a legtöbb belpiacos Daihatsuban használt 660-as háromhengeres helyett. Azt egyelőre nem tudni, hogy gyártják-e majd, de a Daihatsu ennél meredekebb koncepciókat is megvalósított már.