VW Bogár, páncél nélkül

2012.10.04. 11:17

A New Beetle második generációja ugyan már megjelent korábban, de a modellváltás csak most válik teljessé, a kabrió bemutatásával. A Beetle esetében ez is igen fontos változat - Észak-Amerika déli részén, amely a típus egyik fontos piaca, meglehetősen népszerű a vászontetős kivitel. Nem véletlen, hogy épp Los Angelesben leplezik le az új változatot.

A jelenlegi, hosszú orrú Bogár karakterében talán kevésbé meghatározó a tető lendületes vonalvezetése, mint az első New Beetle esetében, így valamivel kevésbé szól bele az autó karakterébe annak hiánya. Meg merjük kockáztatni a kijelentést: a második generációnak jobban áll, ha kabrió. A tervezők persze maradtak a vászontetőnél, hisz ez jóval könnyebb, egyszerűbb felépítésű és persze olcsóbb, mint a divatból lassan amúgy is kikopó összecsukható keménytető. A mozgatómechanizmust azonban tökéletesítették, így a kabriók közt meglehetősen gyors - 10 másodperc alatt nyílik vagy csukódik a gombnyomástól számítva - és összehajtva alacsonyabb, így kevésbé zavarja a kilátást hátrafelé. A vászontető persze semmiféle védelmet nem kínál borulás ellen, ezért építettek be a tervezők a hátsó ülések mögé két bukócsövet, amelyek négy ezredmásodperc alatt ugranak ki az utasok fejének szintje fölé, ha az elektronika borulásveszélyt érzékel.

Az amerikai és az európai kivitel persze jócskán eltér egymástól, ami a motorválasztékot illeti. Odaát az alapmotor a 170 lóerős, 2,5 literes öthengeres, ezen felül kétliteres 200 lóerős benzines és 140 lóerős dízelüzemű négyhengeres turbómotorokkal lehet majd kapni a nyitott Bogarat. Ez utóbbi két motorral Európában is elérhető lesz, itt viszont három takarékosabb motor kerül az olcsóbb kivitelekbe. Az 1,2 literes benzines turbómotor és az 1,6 literes TDI 105, az 1,4 literes TSI 160 lóerőt kínál.

A Beetle Cabriolet Mexikóban készül, együtt a Jettával és a csukott Bogárral, méghozzá nem az MQB egyen-platformra: itt még a VI-os Golf padlólemezét használja a Volkswagen. Érdekes, hogy az egyes változatok nem egyeznek meg teljesen az alkalmazott futóműben sem: csak a benzines csúcsmodell kap több lengőkaros hátsó futóművet, a többibe az egyszerűbb csatolt lengőkaros felfüggesztést építik.

Ugyan a premierre már a következő hónapban sor kerül, de a Beetle Cabriolet csak jövő nyár elején bukkan majd fel az európai kereskedésekben - előbb nem is volna értelme, hisz épp vége az idei kabrió-szezonnak.