Jönnek az olcsó Jaguarok?
Amikor még a Ford leányvállalata volt, a Jaguar csúnyán megbukott az X-Type modellel, amely a korabeli Mondeo alapjaira épült. Most másodszor is nekifutnak a feladatnak, hisz szükség van egy nagyobb mennyiségben eladható típusra.
A Jaguar-Land Rover cégcsoport első kínálatbővítési próbálkozása az önállósodás óta az olcsóbb modellek irányába a Range Rover Evoque volt, amely egyelőre zajos sikernek tűnik. Alighanem az új típus pozitív fogadtatása nyomán döntöttek úgy a Jaguarnál, hogy egy hasonló alapmodellt készítenek, amellyel növelhetik az eladásokat, és több fronton versenyezhetnek a nagy német prémium-márkákkal. Adrian Hallmark, a Jaguar márka igazgatója nyilatkozott a tervekről: elmondta, hogy több lehetőséget is mérlegelnek: egy kisméretű szabadidő-autó és egy kompakt szedán a két legesélyesebb jelölt, bár azt nem árulta le, hogy mindkettő gyártásba kerülhet-e, vagy csak az egyik valósulhat meg.
Most, hogy az F-Type sportkocsit, amely a Porsche 911-es és a Boxster közti rést próbálja kitölteni, végre útjára indították, a Jaguarnál jelentős fejlesztési kapacitás szabadult fel, így nem kizárt, hogy két-három éven belül elkészítik az újabb modellt. A Jaguar és a Land Rover hosszú távú túlélése szempontjából fontos, hogy minél szélesebb palettát kínáljon. Bár arra aligha van esély, hogy az Audi, a BMW vagy a Mercedes félelmetes modellesőjével versenyezzenek, egy erős ellenfél a 3-as BMW-nek igen hasznos lenne a cég számára.