XFR-S: az M5-ös BMW méltó ellenfele?
Bár a Jaguar sokkal kisebb bármelyik német luxusautó-gyártónál, azért a legfontosabb kategóriákban igyekeznek lépést tartani az Audiva, BMW-vel és Mercedesszel. Ezúttal a sportos nagykocsik kategóriájában mutattak valami újat: az XFR-S-t, amelybe erősebb motor került, mint eddig bármelyik négyajtós Jaguarba.
Az 550 lóerős, 5 literes kompresszoros V8-assal az XFR-S nagyon közel került a kategória élvonalához. Az M5-ös BMW 560, a Mercedes E63 AMG sportcsomaggal pedig 557 lóerőt kínál hasonló méretű karosszériában, ekkora különbség pedig szinte észrevehetetlen. A leggyorsabb XF így 4,4 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, a végsebességét pedig elektronika korlátozza 300 km/h-ra. A teljesítmény-növelésen kívül állítólag sikerült valamivel gyorsabbá tenni a ZF-féle, kézzel is kapcsolható nyolcsebességes váltót, és javult a gázreakció is.
A Jaguarnál persze nem csak a motoron és a váltón dolgoztak: a futómű feszesebb rugókat kapott, a futóművet kevésbé rugalmas szilentblokkokal látták el, áthangolták az aktív differenciálművet, és az ESP programján is módosítottak, hogy még később avatkozzon a vezető dolgába. Mindez azt célozza, hogy az XFR-S közvetlenebb vezetési élményt nyújtson azon keveseknek, akik hozzájutnak majd a korlátozott sorozat egy-egy példányához.