Az SQ5 nem újdonság, de eddig csak dízelmotorral láthattuk. Most azonban bemutatják a benzinest, amely még gyorsabbnak ígérkezik.
Úgy látszik, a szabadidő-autók sportos kivitelei ugyanolyan népszerűek, ha nem népszerűbbek, mint személyautókból épített társaik. Legalábbis ez derül ki abból, hogy a gyártók egyre-másra dobják piacra a gyors hobbiterepjárókat. Az Audi még a nyár folyamán mutatta be az SQ5-öst, 313 lóerős turbódízel motorral, most azonban Észak-Amerikába is elviszik a modellt, ahol legfeljebb teherautókat vesznek dízellel. Így betettek a sportos Q5-ösbe egy erős benzinest: a 3 literes kompresszoros V6-os ebben a kivitelben 354 lóerős, és 470 Nm csúcsnyomaték leadására képes.
A dízeles változat papíron ugyan gyengébb, nyomatékos karaktere miatt azonban jobban gyorsul. Persze a benzines is félelmetesen ugrik, 5,3 másodperc alatt van 100-on, ami csupán 2 tizeddel gyengébb eredmény a dízelénél. A végsebesség itt is 250 km/h az elektronikus korlátozásnak köszönhetően, de az autó magas súlypontja miatt itt érthető is, hogy nem hagyják 280 feletti tempóval száguldozni a leendő vásárlókat.
A futóművet így is alaposan át kellett dolgozni: 3 centit ültettek a karosszérián, lecserélték a rugóstagokat és az alapkivitelhez is 20 hüvelykes felniket kínálnak, amelyeket felárért 21-esekre cseréltethet a vásárló. Az autó ugyanazt az optikai csomagot kapta, mint a dízeles kivitel: még feltűnőbb hűtőmaszkot, nagy első légbeömlőket és látványos lökhárító- illetve küszöbtoldatokat.
Úgy néz ki, a benzines változatot az Audi Európába egyáltalán nem hozza: Észak- és Dél-Amerikában, illetve a Távol-Keleten tervezik forgalmazni, ahol a TDI kivitel eladhatatlan volna.