Sokminden kiszivárgott már a Corvette bemutatása előtt, de most láthatjuk először az amerikai sportkocsit teljes díszben. A forma sokkal drámaibb, mint volt, mégsem ez a legnagyobb újdonság, hanem a műszaki tartalom.
A Corvette tervezőinek nem volt nagy mozgástere: tartaniuk kellett magukat a klasszikus arányokhoz és műszaki megoldásokhoz. Most azonban nem elégedtek meg egy egyszerű átrajzolással és néhány plusz lóerővel: a formát és a tartalmat is teljesen újragondolták. Még a Stingray nevet is leporolták, bár az autóban nincs sok múltidéző jelleg – ezzel inkább a formaterv szélsőséges vonásaira utalnak. Az orr-részt a rácsos hűtőnyílás, illetve a motorháztető és a doblemezek nagy kopoltyúi teszik jellegzetessé, az övvonal és a tetővonal sokkal merészebb ívű mint volt, a tetőn pedig a Stingrayek jellegzetes dupla púpja köszön vissza. Egyedül az autó hátuljáról tűnt el egy karakteres dupla lámpa egy LED-es csoda kedvéért, de a formaterv összességében így is az előnyére változott.
A formásabb műanyag burkolat alatt teljesen új vázszerkezet lakik, amely a korábbival ellentétben tisztán alumíniumból van. Nem csak könnyebb 45 kilogrammal, de másfélszer merevebb is, mint volt. Az autóban egyébként is mindent alumíniumra cseréltek, amit csak lehet, így a Corvette összsúlya 1,4 tonna alatt maradhatott. A 6,2 literes LT1 motor ugyan a klasszikus recept szerint készül, azaz nyomórudas V8-as, de ebben a kategóriában nemigen akad jobb. A teljesítménye 450 lóerő, ami legalább részben a változó szelepvezérlés bevezetésének köszönhető. Az autót a hatfokozatú, kézzel is kapcsolható automata mellett hétsebességes kézi váltóval is kínálják majd – ilyet eddig egyetlen gyártó, a Porsche kínált. A Chevrolet ráadásul azokra is gondolt, akik kevésbé rutinosak kéziváltós autókkal: a váltó elektronikája visszakapcsoláskor automatikus gázfröccsel segít rángatásmentesen váltani.
Ami a legkevésbé változott, az a futómű: megtartották a műanyag laprugót hátul, és a Z51 jelzésű sportcsomaggal együtt Magne Ride aktív lengéscsillapítók – amelyeket az előző generációval vezetett be a GM – is megfendelhetők. A sok alumínium alkalmazása arra is jó volt, hogy az autó súlyelosztását közeítsék a tökéleteshez: a Corvette új generációja 50-50%-ban terheli az első és a hátsó tengelyt.
A General Motors nem sieti el a Corvette C7-es generációjának piacra dobását, az első szériapéldányok csak az ősz folyamán hagyják el a gyárat. Így lehetséges, hogy eddig még árat sem mondtak, bár nem valószínű, hogy sokkal olcsóbb vagy drágább volna, mint a kifutó C6 sorozat.