Sokminden kiszivárgott már a Corvette bemutatása előtt, de most láthatjuk először az amerikai sportkocsit teljes díszben. A forma sokkal drámaibb, mint volt, mégsem ez a legnagyobb újdonság, hanem a műszaki tartalom.

A Corvette tervezőinek nem volt nagy mozgástere: tartaniuk kellett magukat a klasszikus arányokhoz és műszaki megoldásokhoz. Most azonban nem elégedtek meg egy egyszerű átrajzolással és néhány plusz lóerővel: a formát és a tartalmat is teljesen újragondolták. Még a Stingray nevet is leporolták, bár az autóban nincs sok múltidéző jelleg – ezzel inkább a formaterv szélsőséges vonásaira utalnak. Az orr-részt a rácsos hűtőnyílás, illetve a motorháztető és a doblemezek nagy kopoltyúi teszik jellegzetessé, az övvonal és a tetővonal sokkal merészebb ívű mint volt, a tetőn pedig a Stingrayek jellegzetes dupla púpja köszön vissza. Egyedül az autó hátuljáról tűnt el egy karakteres dupla lámpa egy LED-es csoda kedvéért, de a formaterv összességében így is az előnyére változott.
A formásabb műanyag burkolat alatt teljesen új vázszerkezet lakik, amely a korábbival ellentétben tisztán alumíniumból van. Nem csak könnyebb 45 kilogrammal, de másfélszer merevebb is, mint volt. Az autóban egyébként is mindent alumíniumra cseréltek, amit csak lehet, így a Corvette összsúlya 1,4 tonna alatt maradhatott. A 6,2 literes LT1 motor ugyan a klasszikus recept szerint készül, azaz nyomórudas V8-as, de ebben a kategóriában nemigen akad jobb. A teljesítménye 450 lóerő, ami legalább részben a változó szelepvezérlés bevezetésének köszönhető. Az autót a hatfokozatú, kézzel is kapcsolható automata mellett hétsebességes kézi váltóval is kínálják majd – ilyet eddig egyetlen gyártó, a Porsche kínált. A Chevrolet ráadásul azokra is gondolt, akik kevésbé rutinosak kéziváltós autókkal: a váltó elektronikája visszakapcsoláskor automatikus gázfröccsel segít rángatásmentesen váltani.
Ami a legkevésbé változott, az a futómű: megtartották a műanyag laprugót hátul, és a Z51 jelzésű sportcsomaggal együtt Magne Ride aktív lengéscsillapítók – amelyeket az előző generációval vezetett be a GM – is megfendelhetők. A sok alumínium alkalmazása arra is jó volt, hogy az autó súlyelosztását közeítsék a tökéleteshez: a Corvette új generációja 50-50%-ban terheli az első és a hátsó tengelyt.
A General Motors nem sieti el a Corvette C7-es generációjának piacra dobását, az első szériapéldányok csak az ősz folyamán hagyják el a gyárat. Így lehetséges, hogy eddig még árat sem mondtak, bár nem valószínű, hogy sokkal olcsóbb vagy drágább volna, mint a kifutó C6 sorozat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
