Hogyan ne nevezzünk el autót?
A Mitsubishi a kelleténél jobban megijedt az utolsó Colt európai sikertelenségétől, talán úgy gondolták, hogy valami mást kell kitalálni. Ebben van is valami, de ha már csinálnak egy tényleg apró kisautót, akkor azt miért keresztelik el Space Starnak? Akkor már inkább a Colt, vagy a Mirage, ahogy Japánban hívják.

Nagyon kemény idők járnak a japán gyárakra, ha megnézzük, ma már a Nissanok sem olyanok, amilyen egy japán autó szokott lenni, leszámítva az olyan echte japó típusaikat, mint a GT-R, a Murano vagy épp a 370Z. Az Európába szánt tömegmodellek viszont nem ilyen finomak – vicc az, hogy ennek ellenére sikeres a márka.
Úgy tűnik, a Mitsubishi is a nulláról kezdi újra bizonyos területeken. Már hónapok óta tudjuk, hogy jön a Colt utódja, amely tényleg kicsike lesz. Ez nem feltétlenül baj, elvégre egy kisautó miért ne lehetne kicsi? Aki nehezen parkol, biztos örül egy mindössze 370 centis autónak a zsúfolt nagyvárosokban, amely egy bő 9 méteres körön képes megfordulni.. Elvégre egy négyméteres VW Polót is csak egyen-ketten használnak többnyire, nemde?

A Colté pont ugyanaz a recept, mint a Nissan Micráé, de sajnos a költségtakarékossági része is kísértetiesen hasonlít. Igaz, a kis Mitsut nem Indiában, hanem Thaiföldön gyártják, de a kettő majdnem egykutya. Egy ilyen modellnek tényleg nagyon olcsónak kell lennie, hogy a gyártás helyén sok fogyjon belőle, és ettől a belső tér igényessége...bocsánat, ezt a szót nem is szabad leírni. Ennél egyszerűbben már nem lehetne belső teret kialakítani: az ajtókon sivár műanyag panelek szomorkodnak, a műszerfal is gyászosan egyszerű, noha műszaki és biztonsági szempontból tudja az elvárható szintet, hat légzsák, ESP, miegyéb.

Viszont nem vagyok biztos benne, hogy a Mitsubishinek a tojás-Colt előtti időkbe kellene visszaugrania, már ami a gyártási minőséget illeti. Az új Space Star olyan lemezmunkával készült, hogy még a Genfi szalonon kiállított autókon sem tudtam eldönteni, hogy az ajtó nyitva van, vagy csak ennyire nincs síkban a réseknél. Mellesleg az ajtók rosszul is voltak beállítva, úgy kellett csapkodni őket. Mindezt a high-tech villanyautók, és a dízel-hibrid pickup-tanulmány (a neve: GR-HEV) mellett tekinthette meg a nagyérdemű.
Visszatérve a névhez: elhiszem, hogy a Space Star jobban csengő névnek tűnt, de ezt hiba egy olyan autóra ráakasztani, amiben széltében még elöl is alig van hely, és ha beállítom magamra az első ülést, hátul a térdem már belenyomódik a háttámlába, pedig csak 173 centi vagyok. Lehetne még nagy a csomagtartója, de nem az, 235 literes, ami még elmenne, viszont szerencsétlen formájú, rövid, de magas. Persze senki sem mondta, hogy a space nagy teret jelent. Vannak egészen picike terek is, a Space Star is ilyen.
A pöttöm autócskába a Mitsubishi már csak kétféle háromhengeres, új fejlesztésű, tiszta és takarékos háromhengerest szán, az alap egyliteres, a másik 1,2-es. (71 és 80 LE). Remélem, a motorházfedélre applikált, fura anyagú szigetelés megfogja a háromhengeres gép hangja javát. Az ígéretek szerint nagyon keveset fogyaszt (4-4,1 l/100 km). A motor amúgy modern, hisz változó vezérléses, gázelvételkor tölti az akkut, stop-start rendszert is kaphat, de fontos tényező, hogy a karosszéria a saját műfaján belül eszméletlenül áramvonalas, az alaktényezője 0,27. Maga a Colt pedig alig 845 kilós, plusz extrák.

Ennek ellenére a Space Star akkor lenne igazán nagy dobás, ha pofátlanul olcsó lenne. Sokat köpködtük az aktuális Micrát a Wartburg-hangja és az igénytelen belseje miatt, de úgy tűnik, kellőképpen nyomott áron az ember szemet huny az ilyesmi felett. Talán Magyarországon azért lesz nehezebb a Space Starral, mert elég jól felszerelt lesz már alapból is, így a nem végleges infók szerint az ára 3,5 millió környékén indul majd.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
