G4: jobb, mint a Dacia?
Nem titok, hogy a Mitsubishi egyelőre a létéért küzd: olyan modelleket próbálnak tervezni, amelyek nagy tömegben, jó haszonnal gyárthatók. Az első próbálkozás ebben az irányban a Space Star, de már jön is a következő, amelyet még szélesebb rétegnek szánnak. A Dacia Loganhoz hasonló négyajtós szedánok Európában ugyan nem számítanak slágerterméknek, viszont szinte mindenütt másutt igen.

A Mitsubishi egyelőre tanulmányautóként mutatja be a G4-est, méghozzá a legnagyobb potenciális piacon, Kínában. A sanghaji Auto China kiállítás kiváló lehetőség a cég számára, hisz ez az autókategória messze a legnépszerűbb a világ legnagyobb összefüggő autópiacán, azaz épp azoknak a lehetséges vásárlóknak a véleménye alapján csiszolhatják tovább a modellt, akiknek a legnagyobb tömegben adhatják el a szériamodellt. A G4 persze nem csak itt válhat népszerűvé: az egész Távol-Keleten, Indiában, Latin-Amerikában, Oroszországban de még Afrikában is eladható egy ilyen modell, amely ötszemélyes utasterével és bőséges csomagtartójával minden praktikus közlekedési igény kielégítésére alkalmasnak tűnik.
A G4 külsejében ugyanúgy nincs semmi különös, ahogy a Space Staréban – mondhatni, konfliktuskerülő a formaterv – de az az érzésünk, nem véletlenül tervezték épp ilyenre. Sokat szeretnének eladni, így nem akarnak senkit elriasztani a túl karakteres formával. A nagy karosszéria és a kis kerekek itt is elég ügyetlenül hatnak, de ez a kategória jellegzetessége. A műszaki tartalomban sincs semmi különös – a Mitsubishi maga is csak a biztonságos karosszériával és a könnyű motorral dicsekszik – de ez sem meglepő, hisz az olcsó gyártás egyszerű szerkezetet kíván. A hajtást egy 1,2 literes benzines szívómotorra bízták, amely fokozatmentes váltón át hajtja az első kerekeket. Kirobbanó dinamika tehát aligha várható, viszont jó eséllyel meglehetősen takarékos lesz a végleges G4.
Bár tanulmánynak hívják az autó igen közel áll a végleges típushoz. Néhány feltűnő részlet – a sportos kötényezés, a kék díszítések és az alufelni-garnitúra – nyilván eltűnik a gyártás megkezdéséig, és igazítanak majd az autó hangolásán is, de nagy összegben fogadnánk rá, hogy egy éven belül bemutatkozik a csaknem ugyanilyen külsejű sorozatgyártmány is.

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
