G4: jobb, mint a Dacia?
Nem titok, hogy a Mitsubishi egyelőre a létéért küzd: olyan modelleket próbálnak tervezni, amelyek nagy tömegben, jó haszonnal gyárthatók. Az első próbálkozás ebben az irányban a Space Star, de már jön is a következő, amelyet még szélesebb rétegnek szánnak. A Dacia Loganhoz hasonló négyajtós szedánok Európában ugyan nem számítanak slágerterméknek, viszont szinte mindenütt másutt igen.
A Mitsubishi egyelőre tanulmányautóként mutatja be a G4-est, méghozzá a legnagyobb potenciális piacon, Kínában. A sanghaji Auto China kiállítás kiváló lehetőség a cég számára, hisz ez az autókategória messze a legnépszerűbb a világ legnagyobb összefüggő autópiacán, azaz épp azoknak a lehetséges vásárlóknak a véleménye alapján csiszolhatják tovább a modellt, akiknek a legnagyobb tömegben adhatják el a szériamodellt. A G4 persze nem csak itt válhat népszerűvé: az egész Távol-Keleten, Indiában, Latin-Amerikában, Oroszországban de még Afrikában is eladható egy ilyen modell, amely ötszemélyes utasterével és bőséges csomagtartójával minden praktikus közlekedési igény kielégítésére alkalmasnak tűnik.
A G4 külsejében ugyanúgy nincs semmi különös, ahogy a Space Staréban – mondhatni, konfliktuskerülő a formaterv – de az az érzésünk, nem véletlenül tervezték épp ilyenre. Sokat szeretnének eladni, így nem akarnak senkit elriasztani a túl karakteres formával. A nagy karosszéria és a kis kerekek itt is elég ügyetlenül hatnak, de ez a kategória jellegzetessége. A műszaki tartalomban sincs semmi különös – a Mitsubishi maga is csak a biztonságos karosszériával és a könnyű motorral dicsekszik – de ez sem meglepő, hisz az olcsó gyártás egyszerű szerkezetet kíván. A hajtást egy 1,2 literes benzines szívómotorra bízták, amely fokozatmentes váltón át hajtja az első kerekeket. Kirobbanó dinamika tehát aligha várható, viszont jó eséllyel meglehetősen takarékos lesz a végleges G4.
Bár tanulmánynak hívják az autó igen közel áll a végleges típushoz. Néhány feltűnő részlet – a sportos kötényezés, a kék díszítések és az alufelni-garnitúra – nyilván eltűnik a gyártás megkezdéséig, és igazítanak majd az autó hangolásán is, de nagy összegben fogadnánk rá, hogy egy éven belül bemutatkozik a csaknem ugyanilyen külsejű sorozatgyártmány is.