Már a küszöbön a leggyorsabb Polók
A Volkswagen 2011-ben gőzerővel kezdett neki rali-programjának, a világbajnokságra a Polóból faragtak versenygépet. Az eddigi eredmények alapján megérte a rengeteg befektetett munka, hiszen túl a bajnokság felén pilótájuk, Sebastien Ogier magabiztosan vezeti a pontversenyt, a második helyen pedig a szintén volkswagenes Jari-Matti Latvala áll.
A versenyautó homologizációjához azonban szükség volt egy utcai modell elkészítésére is. Részben ezért, részben pedig a rali népszerűsítéséért született meg a Polo R, melyet hivatalosan tavaly decemberben mutattak be. A 2500 darabos limitált széria első darabjai idén szeptemberben kerülnek a vásárlókhoz, a Volkswagen pedig addig is igyekszik fenntartani az érdeklődést az autó iránt – most egy óriási képgalériát adtak ki.
Az utcai gép persze jelentősen eltér a rali-vb-n látható versenyautótól: az 1,6-os, 296 lovas turbómotor helyett a Golf GTI-ből származó, 217 lóerős, kétliteres TSI-t kapta meg, ehhez pedig hatsebességes kézi váltót kapcsoltak. Az összkerékhajtást is elhagyták, helyette csak elöl hajt az erős kiskocsi.
Németországban 33900 euróért (10 millió forintért) lehet hozzájutni a Polo R-hez. Ennyiért többek közt 18 colos felniket, bi-xenon fényszórókat, WRC-logóval ellátott kormányt és sportüléseket, valamint navigációt is kapunk, színekből viszont – természetesen – nincs választék: fehér fényezéssel és kék-szürke matricázással készül minden példány.