A Lada a siker útjára lépne

2013.07.13. 18:18

Az már nem újdonság, hogy a Renault-Nissan lett az AvtoVAZ részvények többségi tulajdonosa, néhány hete pedig Carlos Ghosn ülhetett az orosz autógyár elnöki székébe. Az átrendeződés befejeztével akár fel is gyorsulhatnak a fejlesztések a Ladánál: egyelőre a Dacia kifutó modelljeit próbálják valamelyest átszabni, így korszerűsítve a kínálatot.

A következő Lada orosz pletykák szerint a Sanderóból készül – az első vázlatok már meg is jelentek róla. Az erősen átdolgozott orr-rész a tavaly bemutatott X-Ray tanulmányra emlékeztet: a fényszóró-hűtőmaszk-alsó légbeömlő egység itt is stilizált X-et formál. Ez akár részét is képezheti a márka jövőbeli arculatának – Steve Mattin vezető formatervező azt szeretné elérni, hogy az orosz gyártót ezentúl ne csupán a kocka-Ladákkal és a Nivákkal azonosítsák.

A korábban a Mercedesnél és a Volvónál is dolgozó Mattint az a folyamat ihlette meg, mely már évek óta tapasztalható a Kiánál. A koreai gyártó egyre nagyobb szeletet harap ki magának az autópiacból, modelljei már nemcsak megbízhatóak, de kinézetükre sem lehet panasz, sőt újabban már gyorsak is tudnak lenni. A Kia megújulásában igen fontos szerepet játszott Peter Schreyer - neki tulajdonítják többek közt az egységes tigrisszáj-hűtőmaszkot is -, aki vezető formatervezőből időközben az elnöki székbe küzdötte fel magát.

Mivel a Renault-Nissannál arra nincs pénz, hogy a Lada számára teljesen önálló típusokat fejlesszenek, így abban sem reménykedhetnek, hogy rövid időn belül a Kia szintjére emeljék a márkát, ha viszont Mattin elképzelései megvalósulhatnak, egy frissebb, modernebb arculattal javíthatnának népszerűségükön.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.