A Hyundai nem akar luxusmárkát
A Hyundai 2008-ban mutatta be a Genesist, mellyel a luxusautók szegmensét próbálta megcélozni. A modell az amerikai piacon nem is fogy rosszul, az idei év elején, a Detroiti Autószalonon pedig a HCD-14-es koncepciót is bemutatták – ezzel nem titkolt céljuk, hogy felzárkózzanak a nagy luxusmárkákhoz.
A koreai márka vezetői azt is fontolgatták, hogy a Genesisből egy önálló almárkát hozzanak létre – hasonlóan ahhoz, ahogyan a Citroen tervezi a DS-sorozattal. Az amerikai részleg vezető tervezője, Chris Chapman szerint azonban a Hyundai már el is vetette ezeket a terveket, ugyanis egy ilyen lépés egyszerűen nem lenne költséghatékony.
Chapman úgy véli, inkább az lenne a járható út, hogy Hyundai márkanév alatt építsenek olyan autókat, melyek hozzájárulhatnak a presztízs növekedéséhez, illetve idővel akár ikonikussá is válhatnak. Ilyen lehet majd a Genesis luxusautó, valamint a következő Genesis Coupe sportkocsi is - utóbbi a hírek szerint 2014 végén, vagy 2015 elején érkezhet.