A Porsche igen sokáig csigázta rajongói idegrendszerét, alaposan elnyújtották ugyanis a 918 Spyder kedvcsináló-karrierjét. Legdurvább sportkocsijukat már 2010-ben megvillantották, de érdemi információkat csak tavaly kezdtek róla csöpögtetni. Előbb a Nürburgringen hajtották meg, idén tavasszal pedig már közúton is bele lehetett botlani a Martini-matricás prototípusokba.
Alig egy hete végre az első hivatalos fotó is megjelent a 918-asról, melyről már korábban kiderült, hogy 823 lóerős összteljesítményét egy 4,6 literes V8-as benzinmotor, valamint két villanymotor adja. Ára 200 millió forint fölött van: ennyibe kerül tehát napjaink csúcstechnikája, melyet a német gyártó a LaFerrari és a McLaren P1 ellenfelének szán.
A hírek szerint a Porsche máris újabb sportkocsit építene a 918-as megnyújtott padlólemezére: egy négyajtós, négyüléses modell lehet az érkező, amely a 984 típusjelzést kapná. A 4,6-os V8-as szintén megmaradna, annak teljesítménye azonban akár a 700 lóerős teljesítményt és a 600 newtonméteres csúcsnyomatékot is elérhetné – a 984-esben nem alkalmaznának a 918 Spyderéhez hasonló, bonyolult hibrid hajtásláncot.
Az új modell a legoptimistább jóslatok szerint sem készül el 2017 előtt, ára pedig 350 ezer euró (104 millió forint) körül alakulhatna. Egyelőre az is kérdéses, hogy a négyajtós Porschéról szóló híreszteléseknek mekkora valóságalapjuk van, Zuffhausenben ugyanis már dolgoznak egy másik sportkocsin: a 961-essel a Ferrari 458 életét keseríthetik meg.