Suttogó gumikat ígér a Continental
Ahogy az autógyárak egyre csendesebb modelleket készítenek egyre nagyobb méretű gumikkal, úgy lesz egyre jelentősebb a gördülési zaj. Úgy tűnik, az Audi elégelte meg először a jelenséget, mert a Continental már a második gyártó, amely csendes gumikat készít az RS6-os és RS7-es számára.
Ahogy a Pirelli, a Continental is úgy próbálja csendesebbé tenni az abroncsait, hogy rögtön a zaj forrásánál igyekszik elnyeletni azt: a futófelülethez a lehető legközelebb, a gumiabroncs belső oldalára ragasztanak vékony műanyaghab-réteget. Az anyagot és a vastagságot nyilván úgy választották meg, hogy a szivacs-szerű réteg a lehető legtöbbet nyelje el a mintázat és az aszfalt találkozásából származó zaj legjellemzőbb frekvenciáiból. A gyártó szerint a ContiSilent gumik akár 9 decibellel is halkabbak lehetnek az azonos méretű és mintázatú hagyományos abroncsoknál.
Nyilván nem véletlen, hogy a Pirelli és a Continental is ugyanarra a modellre fejlesztett csendes abroncsokat. Az autógyárak ugyanis hatalmas összegeket költenek az autók zajcsillapítására, de a gumigyárak eddig nem voltak ebben nagy segítségükre – úgy tűnik, az Audi elégelte meg ezt a helyzetet elsőként, és kérte fel gumigyártó partnereit az ilyen irányú fejlesztések felpörgetésére. Ám ez csak az első lépcső – számíthatunk rá, hogy a jövőben, különösen a luxuskategóriában, gyorsan elterjednek majd az ilyen lecsendesített abroncsok.