A Porsche célja, hogy jövőre eredménnyel küzdhessen a győzelemért, de addig még rengeteg munka vár a gyári csapatra. Nem csak megbízhatóvá és gyorssá kell tenni az LMP1-es prototípust, de azt is fel kell mérni, hogy az egyes pályákon milyen beállítások lehetnek ideálisak. És bár a Porschének hatalmas tapasztalatai vannak a múltból ilyen téren is, az új autóval bizonyos értelemben újra kell kezdeni a munkát.
Épp ezért mostantól nem csak zárt pályákon tesztelik a prototípusokat, de nyilvános helyszíneken is. A lényeg, hogy a 2014-es szezon kezdetére elegendő adatot gyűjtsenek az autóról ahhoz, hogy a World Endurance sorozaton már a kezdetektől eredménnyel szerepelhessen a csapat. Bár a közös anyacég miatt valószínűleg az Audi tapasztalataihoz is hozzáfér majd a Porsche, az új autó sok tekintetben más felépítésű, mint az R18-asok. És nem csak aerodinamikai szempontból: az is lényeges különbség, hogy a Porsche saját hibrid hajtásláncában benzinmotort alkalmaz, szemben az Audival, amely évek óta dízelmotorokkal megy.
A teszteket már azzal a négy pilótával végzik, akik jövőre is a csapat magját képezik majd: Neel Jani, Timo Bernhard, Romain Dumas és Mark Webber így amellett, hogy segít a fejlesztésben, szinte magára szabathatja az autót. A VW csoport hátterével szinte végtelen anyagi forrásokból gazdálkodó csapat várhatóan végigteszteli az év hátralevő részét, és a jövő év elejét is, hogy a szezonkezdésre megpróbálják beérni a legnagyobb riválist, a Toyotát, amely szintén benzines hibrid versenygéppel indul Le Mans-ban.
Azt egyelőre nem tudjuk, hogy az Audi kiszáll-e a Porsche kedvéért a hosszú távú versenyzésből, vagy csak a háttérbe vonul, mint legutóbb, amikor a szintén VW érdekeltségű Bentley kedvéért tette meg ugyanezt 2001 és 2003 között.