Mozgásban a legújabb Ferrari
A Ferrari a Frankfurti Autószalonra tartogatta a legerősebb utcai 458-as, a Speciale bemutatását. A 605 lóerős sportautó azonban nemcsak fényesre polírozva, a kiállításon mutat nagyon jól, de a versenypályán is megállja a helyét.
Az már korábban kiderült, hogy a 458 Speciale villámgyors lett: a fioranói tesztpályán 1:23.5-ös időt futott, melynél a tizenkét hengeres F12 Berlinetta is csak egy hajszállal tudott jobbat. Az olaszok persze nemcsak kanyarogtak a versenypályán, és a környező szerpentineken: ha már ott voltak, forgattak is, hogy gyári videóval népszerűsíthessék történetük legerősebb V8-asát.
A 4,5 literes, nyolchengeres V-motorból az olaszok 605 lóerős teljesítményt és 540 Nm-es csúcsnyomatékot préseltek ki, így a 458 Italiánál 35 lóerővel erősebb, ugyanakkor 90 kilóval könnyebb autót kaptak. Az aerodinamika is fontos szerepet kapott: az első lökhárítót és a küszöböket átdolgozták, és módosítottak a hátsó diffúzoron is. Egyes légterelő elemek állása a sebesség függvényében változik. A fejlesztéseknek köszönhetően négy tizeddel, 3 másodpercre csökkent a 0-100 km/h-s sprint ideje.
A kihegyezett teljesítmény mellett a kezelhetőséget is fontosnak tartották a Ferrarinál: a megállásról Brembo fékek gondoskodnak, a tapadást pedig Michelin Pilot Sport Cup2 gumik biztosítják. Az SSC (Side Slip angle Control) rendszer arra szolgál, hogy az autó megcsúszásakor a nyomatékelosztást optimalizálja, így segítve a vezetőt a korrigálásban.