A lipcsei üzemben már zajlik a Macan gyártása, amit egy rövid kisfilmmel hoz a világ tudtára a Porsche. Íme, a márka új hobbiterepjárójának útja a gyártástól a tesztpályáig.
Nincs egy hónapja, hogy a Porsche bemutatta új belépőmodelljét, a Macant. A Cayenne kistestvéreként is értelmezhető városi terepjáróval a márka tett egy nagy lépést az ügyfélkör szélesítésére, és egy olyan típust adott a piacnak, amely már elérhető a nyugati középosztály számára. Érthető módon Amerika felé is erősen nyitni fognak vele, és számos piacon nagyobb jelentétet remélnek, ha beindul az értékesítés.
A népi Porscheként beharangozott típus olcsónak persze nem mondható: a hathengeres alapára 57930 euró (bő 17 millió forint) lesz, míg a csúcsváltozat 79826 eurónál áll meg (23,6 millió forint). A négyhengeresek valamelyest olcsóbbak lesznek, de a leginkább fapados Macan ára sem várható 15 millió forint alá. Kezdetben amúgy csak hat hengerrel adják: az alapmodellekbe háromliteres turbós V6-osokat szerelnek, a benzines S 340, a dízelmotoros S Diesel 258 lóerős kerül. A csúcsváltozat a Turbo nevet kapja – bár a többi változat is turbós – és 3,6 literes, 400 lóerős motorral készül majd.
A Macan forgalmazása jövő tavasszal indul. A tét nem kicsi: a Porschénál úgy számolnak, rövidtávon sikerül megduplázniuk vele az eladásaikat.