Újabb motorok az új Minibe
Eddig úgy tűnt, a BMW úgy próbál spórolni a Minivel, hogy kizárólag az ötszáz köbcentis hengerű egyenmotorokat használja bennük. Ám a Mini One benzines változatába mégsem ilyen kerül – lehetséges, hogy ez a vállalaton kívülről érkezik?
Bár a bemutatót már korábban megtartották, az olcsó Mini One változatokról eddig nem esett szó. Most azonban mind a kettőt megismerhetjük. Úgy tűnik, a négy henger mostantól tényleg csak a csúcsmodellek kiváltsága lesz: itt is két háromhengerest használtak a BMW mérnökei. A dízelváltozatba a jól ismet moduláris motorcsalád eddigi legkisebb változatát, amely ennek megfelelően 1,5 literes, a teljesítménye pedig 95 lóerő. Ezzel inkább csak átlagosan megy a Mini – a gyorsulási idő 100 km/h-ra 11 másodperc, a végsebesség pedig 190 km/h – viszont takarékos: a gyári adat szerint 100 km-en csupán 3,4 liter gázolajat fogyaszt.
Nagyobb meglepetés az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor bemutatása. Ez a 102 lóerős motor sehogy nem illik a koncepcióba, hisz aligha vezethető vissza a moduláris BMW motorokig. Ilyen blokkja a BMW-hez legközelebb a Peugeot-nak van, igaz, ott még turbó nélkül használják, de egyáltalán nem lehetetlen, hogy a két cég közti korábbi együttműködés ezzel a kisebb háromhengeressel folytatódik. A benzines Mini One egyébként egy kicsivel fürgébb lesz, mint a dízel – akár 9,9 másodperc alatt meglehet a százas tempó, és 195 km/h érhető el vele – viszont a fogyasztása 4,6 liter benzin száz kilométeren, vegyes ciklusban.