Villámgyors kombi a Jaguartól
Ma már nincs abban semmi különös, ha egy kombi sportkocsikat megszégyenítően gyors, sőt, a műfajnak akadnak rajongói szép számmal. A Jaguar újdonsága őket célozza: az XFR-S kombi változata, a Sportbrake az XKR-S-ből már ismert kompresszoros V8-ast kapta meg.
Az ötliteres motor 550 lóerős, 680 Nm maximális nyomatékkal, nem csoda, hogy a bő 1,8 tonnás karosszériát is könnyedén viszi. A nyers dinamikai adatokat a legtöbb sportkocsi is megirigyelhetné: az autó 4,8 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, de a végsebessége ennek is csak 250 km/h az elektronikába programozott korlátozás miatt. Ez a típusváltozat ugyan csak hagyományos automata váltóval érhető el, de a nyolcfokozatú, ZF gyártmányú szerkezet a gyáriak szerint kivételesen gyors működésű. Ezt segíti többek közt, hogy Sport üzemmódban, visszakapcsolásnál az elektronika gázfröccsöt is ad.
Az XFR-S szedánhoz képest a Sportbrake ugyan nehezebb vagy 90 kilóval – a többlet nagyrészt a hátsó tengelyt terheli – de a tervezők ennek megfelelően hangolták át a légrugózás vezérlését. Így a sportkombi állítólag semmivel sem tűnik nehézkesebbnek, mint az alapváltozat. A fékrendszert is teljesítményhez igazították, elöl 380, hátul 376 mm átmérőjű féktárcsákat alkalmaznak. Részint ennek köszönhető, hogy a típus 20 hüvelykes felnikkel érkezik, hisz kisebb kerekekben aligha férnének el a nagyméretű tárcsák. Itt is megtaláljuk azokat az optikai-aerodinamikai tuningelemeket, amelyeket az XFR-S-en alkalmaztak – az egyetlen lényeges eltérés a Sportbrake esetében a nagy hátsó szárny hiánya – ezt a tetővonalat meghosszabbító légterelővel pótolták.
A Jaguar leggyorsabb kombiját áprilistól lehet majd megrendelni, az alapára Nagy-Britanniában 82495 euró – átszámítva közel 31 millió forint – lesz.