Több mint ötmillió forintos nyereséget termel autónként a Porsche a Volkswagen csoportnak. Az elemzők szerint így házon belül a Lamborghinit és a Bentley-t is lenyomta a márka - a tavalyi évhez képest azonban nemcsak a Porsche eredményei javultak, hanem a teljes konszern eladásai is emelkedtek.
A felmérésből kiderül, hogy a luxusmárkák továbbra is jól fogynak. A megcélzott vásárlóréteg nem törődik az árakkal, inkább a minőséget és a presztízst tartják szem előtt. A különböző rendelhető extrákat is szívesebben megrendelik, ez pedig tovább növelheti a bevételt. Míg az átlagos autókon hat-nyolc százalékos haszon képződik, ebben a szegmensben ez jóval magasabb: a Porsche esetében 18 százalékos.
A Volkswagennél ugyanakkor továbbra sem lassítanak. A tervek szerint a jövő év végéig számos új modellt vezetnek majd be. Köztük az új Audi A4-est és Q7-est, a közelmúltban gyártásba került Porsche Macant, és a Cayenne plug-in hibrid változatát. A legnagyobb reményeket talán a Macan hobbiterepjáróhoz fűzik: nem kisebb célt tűztek ki, mint az összes eladás megduplázását.