A Peugeot-Citroen története legnagyobb válságát éli éppen: az elmúlt két év során mintegy 7,5 milliárd euró veszteség keletkezett a francia autógyártónál. Most azonban új vezérigazgatóval, és frissen szerzett tőkével megpróbálnak feltápászkodni. Nem lesz könnyű, de a cél az, hogy 2018-ra a forgalom 2%-a legyen a nyereség, 2023-ig pedig 5%-ra emelkedjen ugyanez a szám.
A Renault-tól átigazolt Carlos Tavares azt mondja, közel a felére csökkenti a gyártásban tartott típusok számát, ugyanakkor a DS-ből valódi luxusmárkát szeretne faragni. Az új vezérigazgató egyelőre nem ment bele a részletekbe, de valószínű, hogy megpróbálja meglépni azt, amit már rég meg kellett volna, és fokozatosan felszámolja az átfedést a Peugeot és a Citroen modellválasztéka között. Így csökkenhet a házon belüli verseny, és szélesebb közönséget érhet el a vállalatcsoport azonos fejlesztési és gyártási költségek árán. Olyasmi felosztásra számíthatunk, amilyet a Renault és a Nissan valósított meg Európában: a Peugeot kínálja majd a tömegmodelleket, míg a Citroen a rétegigények kielégítésére koncentrálhat. A DS modelleket pedig különválasztják, és megpróbálnak olyan választékot kialakítani, amely felveheti a versenyt a német luxusautó-gyártók legnépszerűbb modelljeivel. Végeredményben a jelenlegi 45 helyett 26 modellt kínál majd a vállalat.
Nem csak Európában szeretne javítani a PSA csoport:, de Kínában, Latin-Amerikában és Oroszországban is. A kínai részleg eladásait meg szeretné háromszorozni a vállalat, míg a Dél-Amerikában és Oroszországban pedig el szeretnék érni, hogy újra nyereséggel működjenek a helyi üzemek.
A PSA eddig elsősorban költségcsökkentésekkel és elbocsátásokkal igyekezett csökkenteni az európai autópiac válságából adódó veszteségeit. Már az utcára tettek 11 ezer embert Franciaországban, és leállítottak egy gyárat Párizs mellett. Mindez azonban nem segített eleget: új terv kellett, amellyel a cég versenyképességét is növelni lehet, és az új vezérigazgató, Carlos Tavares ki is dolgozott egy ilyet. A következő három-négy évben meglátjuk, elég-e ennyi, hogy kihúzzák a céget a bajból, vagy még radikálisabb lépésekre lesz szükség.