Az idén tizenhárom éve, hogy először hallottunk a Trident Iceni sportkocsiról, amely a gyártó szerint mostantól a világon mindenütt kapható lesz. Nagy kérdés persze, hogy hányan lesznek hajlandóak kifizetni az árát.
A Trident eddig leginkább álmokat gyártott, na meg néhány sportkocsi-prototípust. Azt mondják, mostantól másként lesz: elkészültek az első, sorozatgyártásra alkalmas autójukkal, az Icenivel, amelybe hatalmas, és brutális erejű dízelmotort építenek. A formát természetesen igyekeztek modernizálni a lehetőségekhez mérten, de azért még mindig felismerhető a korai prototípusok stílusa. A sportkocsi hosszú orrába egyébként továbbra is a General Motors teherautók számára kifejlesztett 6,6 literes, V8-as Duramax dízelmotorját építik, amely itt 395 lóerő és 948 Nm csúcsnyomaték leadására képes. Egy kétszemélyes sportkocsi gyors mozgatásához ennyi bőségesen elegendő: a nagy dízel 3,7 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/h-ra, és 306 km/h végsebességet biztosít a számára.
Akinek ennyi nem elég, az némi felárral megveheti a 430 lóerős változatot is – ennek a motorja már 1286 Nm-r szabadít a váltóra – sőt, terveznek versenyváltozatot is, amely 660 lóerős és 1422 Nm maximális nyomatékú a Trident szerint. Az alapváltozat egyébként meglehetősen takarékos lehet, bár erre épp csak célozgattak a tervezők. Szerintük egy tank gázolajjal akár 3200 km is megtehető, bár az egyelőre nem derült ki, hogy pontosan mekkora is az a tank.
Az viszont nem titok, hogy mennyit kérnek majd a lényegében ismeretlen sportautó egy-egy példányáért. Az alapár 96 ezer angol font, ami a mai árfolyamon számolva úgy 36 millió forintnak felel meg. Az igazi kérdés azonban az, hogy lesz-e, aki kifizet egy ekkora összeget a világ leggyorsabb dízel-autójáért.