263 ezer néző előtt, izgalmas véghajrában szerezte meg tizenharmadik győzelmét az Audi a Le Mans-i 24 órás futamon. A Toyota esélyei újfent a megbízhatóságon véreztek el, ahogy az élmezőnybe hosszú évek után visszatérő Porschét is technikai hibák hátráltatták.
A hosszú távú versenyeken az időmérő edzés pusztán demonstratív szereppel bír. A Le Mans-i 24 óráson nem jellemző a rajt-cél győzelem, az idén harmadik alkalommal próbálkozó Toyota azonban meggyőző fölényt mutatott az edzéseken. Az első rajthelyet a 7-es rajtszámú Toyota TS040 Hybrid szerezte meg, a versenyt közel másfél évtizede kisebb megszakításokkal uraló Audik csak az ötödik, hatodik és hetedik helyről indulhattak.
A rajt után szokatlanul sok helyezkedés volt élmezőnyben. A három LMP1-es csapat nagyjából egy tempót tartott, a stratégiáról és a megbízhatóságról szóló verseny az első órában egy sprintfutam hangulatát idézte. A második órában aztán egy intenzív zápor miatt kezdett rostálódni a mezőny. Az Audi ekkor vesztette el a 3-as számú autóját, a Toyotánál pedig a kettőből a gyengébb, 8-as számú egység került sokkörös hátrányba. A két autó ugyanabban a balesetben volt érintett. Az élen ezután sokáig töretlen volt a 7-es számú Toyota lendülete. Több mint fél nappal és 219 körrel a rajt után aztán egy villamossági probléma utol érte a japán csapat autóját. Számukra nem volt tovább. Ebben az autóban három Formula-1-et megjárt pilóta, Alexander Wurz, Stéphane Sarrazin és Nakadzsima Kazuki váltották egymást.
A vasárnapi befutó előtti órákban többször változott az állás az élen. Az már korán látszott, hogy a győzelem a két pályán maradt Audi és a 20-as számú Porsche között dől majd el. Az Audi erőfölénye meggyőző volt, az utolsó három órában azonban mindhárom egységet utolérte valamiféle technikai probléma. A két Audit turbóhiba hátráltatta, a Porsche viszont motorhiba miatt a dobogót is bukta. A hajrá alatti kavarodásból a Lotterer, Fassler, Tréluyer alokotta hármas jött ki a legjobban, és 2011 és 2012 után harmadszor nyerték meg a futamot. A második helyre az 1-es számú ért be három kör hátránnyal, a csapatban Tom Kristensennel, akinek így idén nem lett meg a tizedik Le Mans-győzelme. Az összetett harmadikja a szombati baleset után újjáépített 8-as Toyota lett.