A zöld pokolba mehet a WTCC
Szakít a rövid futamos hagyományokkal, és a Nürburgring legendás szakaszára, a Nordschleifére viszi a túraautó-világbajnokság mezőnyét jövőre az FIA. A rendhagyó versenyhétvége a 2015-ös szezon legizgalmasabbja lehet.
A WTCC szervezői idén alapjaiban reformálták meg a versenyautókra vonatkozó szabályokat. A sorozatban így már 380 lóerős, 1100 kilogrammos autókat látunk sportosabb külsővel az eddigi háromszázegynéhány lóerős, az utcai társaikkal közel azonos megjelenésű autók helyett. A döntéssel a túraautó-világbajnokság valamelyest igazodott nagy riválisához, a DTM-hez. A kiélezett népszerűségi versenyben a világsorozat nagy húzása lenne egy futam a Nordschleifén. A hírt a Motorsport Total írta meg, hivatalos megerősítés vagy cáfolat egyelőre nem érkezett, de a bajnokság egyetlen magyar versenyzője, Michelisz Norbert Facebookján már kifejezte örömét ezzel kapcsolatban.
A gyakran zöld pokol névvel illetett 20,81 kilométer hosszú pálya létjogosultsága eleve érdekes. Az új modern és steril versenypályák között a hegyi úton kanyargó, szűk bukóterekkel és változó aszfaltminőséggel bíró Nordschleife igazi kakukktojás. Nem véletlen, hogy évtizedek óta kerülik a jelentősebb bajnokságok. Manapság élményautózásra bérelhető, számos autógyár pedig referenciaként használja az itt futott köridőt sportautóinál, ahogy a fejlesztések jó részét is itt ellenőrzik először élesben.
A Nordschleife lényegében a Nürburgring nagy hagyományokkal bíró történelmi szakasza, ahol egykor a német nagydíjakat rendezték. A két pályának ma van egy kombinált vonalvezetése is, de a szakasz, amiről most szó van utoljára 1983-ban szerepelt autós világsorozat naptárában. A WTCC számára óriási vállalkozás lenne idehozni egy versenyhétvégét. Egy ilyen hosszú pályát az élvezhető tévéközvetítés miatt rengeteg kamerával kéne felszerelni, emellett a szokásosnál több pályabíróra és nagyobb biztonsági apparátusra lenne szükség. Az így keletkezett logisztikai problémákra állítólag már meg is van a megoldás. A Nürburgringi 24 órás futammal egy hétvégére időzítenék a versenyt. Ezt jellemzően májusban tartják. Egy másik jelentős probléma, hogy itt mindenképp borul majd a szokott menetrend. A WTCC-n egy versenyhétvége két hatvan kilométeres sprintfutamból áll. A Nordschleifén állítólag rendhagyó módon a kettő helyett egy futam lesz, legkevesebb hat körrel, vélhetően dupla pontokért.