Nem pont erre gondoltunk volna, de a Leon magasított, körbeműanyagozott változata első lépésnek épp megfelel. A recept végső soron sokszorosan bevált, többek közt az Audi Allroad modelljein, de említhetnénk a Subaru Outbacket vagy a Volvo XC70-est is.
Ami egy ilyen autó előállításához kell, az itt mind megtalálható. Az alap a Leon kombi változata volt, amelyet megemeltek másfél centivel és körberakták masszivitást sugalló sötétszürke műanyag elemekkel. Elöl kartervédőre emlékeztető alumínium betétet kapott, sőt, összkerék-hajtást is, ami ebben a műfajban azért nem teljesen általános. Igaz, az ötödik generációs Haldex rendszer, amelynek a spanyoloknál 4Drive a neve, nem éppen kemény off-road felhasználásra készült, de földúton, vagy havas útfelületen jól jöhet.
Szintén az álterepjáró-kombi műfaj jellegzetessége a magasabb ár mellett a gazdag felszereltség is – az X-Perience konkrétan a Leon sorozat csúcsváltozatának számít majd. Erre utal a motorválaszték is: a leggyengébb változatba is 1,6 literes, 110 lóerős TDI motor kerül – ez viszonylag barátságos, 4,8 literes átlagfogyasztást ígér 100 km-en – de ezen felül csak kifejezetten erős négyhengeresekkel érkezik a terep-Leon. Az egyetlen benzinesbe 1,8 literes, 180 lóerős turbómotor kerül, ezen felül van még kétféle 2 literes TDI, 150 illetve 184 lóerővel.
Bár már most elárulták a legtöbb lényeges részletet, a Leon X-Perience élő bemutatóját csak októberben, a Párizsi Autószalonon tartják. A forgalmazás beindítása az év végére várható Európa-szerte.