Komoly tűzerővel készül a Lada az augusztusi Moszkvai Autószalonra: három újdonságot is megmutattak előre, bár valójában egyik sem nagy durranás. A Kalinából és a Largusból kiemelt, műanyaggal díszített verziókat, a 4x4-ből városi terepjárónak csúfolt modellfrissítést csináltak.
Nehéz lenne eldönteni, melyik a legszerencsésebb alkotás a három közül. A Kalina kombiból emelés és szürke műanyag segítségével gyúrtak kompakt SUV-nak reklámozott kisautót, aminek a divatjelenség kissé megkésett meglovalolása mellett gyakorlati haszna is van: tekintélyes húsz centire növekszik így a hasmagasság, ami a vidéki orosz utakon valószínűleg több mint praktikus. A műszaki tartalomhoz nem nyúltak, így a Kalina Cross ugyanúgy csak elsőkerék-hajtással kapható, mint polgári testvére.
A Largusnál – ami nem más, mint egy átcímkézett régi Logan MCV – ugyanezt a receptet követték, hasonló eredménnyel. Itt is nyer a jövőbeli földutazó tulajdonos, és a Logan varacskos kinézetéhez talán jobban is illik a műanyagozás. Csoda, hogy ez nem a románoknak jutott eszébe először.
A Lada 4x4 Urban változatánál, ami nekünk inkább Nivaként ismerős, műanyag lökhárítók és egy új hűtőrács jelzi 2014 eljöttét, illetve a tény, hogy mostantól alapfelszereltségként jár hozzá a légkondicionáló berendezés. A 17-es kerekek és a jámborabb arc ettől függetlenül nem varázsol hipszterfurgont a Nivából, és a 83 lóerős 1,7-es motor sem azt sejteti, hogy a kemény terepjárót az utóbbi évtizedekben alapjaiban modernizálták volna.
Bár a három újdonság nyugat-európai szemmel mókásan hat, arra talán elég lesz, hogy a víz felett tartsa a Ladát addig, amíg el nem készülnek a valóban modernnek ígért új modelljeikkel.